Compania de cosmetice AVON a agitat apele în mediul online, din cauza unui produs pe care l-a lansat recent în Marea Britanie. Reclama la o cremă anticelulitică – Naked Proof – a provocat numeroase reacții negative.
Produsul este promovat de un model îmbrăcat sumar, care zâmbește. Iar mesajul transmis „Dimples look cute on your face (not on your thighs)” (trad. Engl. Gropițele sunt drăguțe pe fața ta, nu pe coapse) este ofensator pentru multe femei. Cercetările arată că 80-90% dintre femei au celulită, deci este perfect normal, notează Insider.
Actrița de televiziune Jameela Jamil, care este și o activistă a imaginii corporale, a acuzat Avon că face femeile să se teamă de „lucrurile inevitabile și normale” care li se întâmplă. „Femeile nu ar mai trebui să se rușineze din cauza vârstei, maternității și celulitei”, a scris ea pe Twitter.
https://twitter.com/jameelajamil/status/1086671811796848641
În mai puțin de 24 de ore de la mesajul transmis de vedetă, brandul de beauty a reacționat și și-a cerut scuze pentru reclama ofensatoare. A promis totodată că va elimina toate mesajele din materialele promoționale. Jameela Jamil a numit această acțiune „progres”.
https://twitter.com/jameelajamil/status/1086712704415354880
Dar firma de cosmetice fondată în 1886, în Statele Unite, de către David H. McConnell, nu și-a ținut promisiunea, crede Sarah Harry, director a Body Positive Australia. Adevărata greșeală făcută de gigantul american nu o reprezintă mesajul în sine, cu modul cinic în care este transmis acesta. Compania de produse cosmetice vrea să promoveze curentul „Body Positive”, dar o face într-un mod abuziv, crede Jamil.