O firmă condusă de fiica lui Bruce Lee a dat în judecată un fast-food chinez pentru folosirea imaginii starului kungfu în logo-ul său, fără permisiune și cere peste 210 milioane de yuani (30 de milioane de dolari) daune.
Bruce Lee Enterprises, din California, al cărui șef este Shannon Lee, a depus miercuri acuzația împotriva lanțului Real Kungfu într-un tribunal din Shanghai, solicitând ca firma să înceteze utilizarea imaginii și să plătească 88.000 de yuani suplimentari pentru acoperirea cheltuielilor legale.
De asemenea, a solicitat ca lanțul din Guangzhou să emită clarificări timp de 90 de zile pentru a spune că nu are nicio legătură cu Bruce Lee. Real Kungfu, care vinde castroane de orez cu preparate chinezești, a fost fondată în 1990 și are puncte de vânzare în peste 57 de orașe din China. Logo-ul său conține imaginea unui bărbat al cărui aspect și poziție sunt asemănătoare cu cele ale lui Bruce Lee. Real Kungfu a declarat că firma e „nedumerită” de proces, întrucât a folosit acel logo în ultimii 15 ani. Acesta a spus că, deși au mai existat unele probleme în trecut, utilizarea logo-ului a fost aprobată de autoritățile naționale. China s-a angajat recent să îmbunătățească protecția drepturilor de proprietate intelectuală și să aplice sancțiuni mai dure, unul dintre subiectele cheie în disputa comercială Beijing cu Statele Unite.