Deciziile importante nu se iau pe stomacul gol, spun cercetătorii de la Universitatea Dundee, Scoţia. Un studiu publicat în Psychonomic Bulletin and Review a arătat că foamea a modificat „în mod semnificativ” procesul decizional al oamenilor. Mai mult, senzaţia de foame poate schimba preferinţele pentru recompense fără legătură cu alimentele.
Un număr de 50 de participanţi au fost testaţi de două ori, după ce au mâncat normal într-o zi, respectiv după ce nu mâncaseră nimic în timpul zilei. Cei care nu-şi potoliseră foamea au arătat o preferinţă mai puternică pentru recompense de mai mică valoare, dar care să fie oferite imediat, faţă de altele mai consistente pe care însă să le primească ceva mai târziu.
„De obicei oamenii sunt conştienţi că nu trebuie să meargă la cumpărături când le e foame, întrucât vor tinde să cumpere alimente nesănătoase şi vor fi mai îngăduitori decât în mod obişnuit”, spune Benjamin Vincent, coordonatorul studiului, potrivit BBC. „Dacă te duci înfometat la o întâlnire cu un consultant de asigurări sau de credit, poţi deveni mai preocupat de obţinerea unei satisfacţii imediate în defavoarea unui viitor potenţial mai promiţător”, spune expertul.
Oamenii de ştiinţă au descoperit că în general oamenii sunt dispuşi să aştepte 35 de zile pentru a primi o recompensă consistentă, dar înfometaţi fiind vor accepta una pe jumătate ca valoare dacă o pot obţine în 3 zile.
Acesta este un aspect al comportamentului uman care ar putea fi exploatat de către retaileri, astfel încât oamenii trebuie să știe că preferințele lor se pot schimba atunci când le este foame
1 comentariu