Cancerul testicular este una din formele cele mai neinvazive de cancer, având o rată de vindecare de 85% în cazul în care este depistat în fază incipientă și nu s-a dezvoltat în afara ariei în care se remarcă. Deoarece bărbații sunt cunoscuți pentru jocul subtil între ipohondrie și lipsă de grijă față de starea sănătății, această formă de cancer, care atacă zona intimă face suficiente victime. Deși doar 1 din 250 bărbați este susceptibil de cancer testicular, numărul bărbaților care se testează în vederea identificării acestei forme de cancer este mult mai mic.
Folosind modelul deja consacrat al calendarelor în care bărbații renunță la îmbrăcăminte și se dedică unor cauze caritabile, așa cum se întâmplă în ultimii 10 ani cu cei mai de marcă sportivi francezi în ‘Dieux du Stade‘ și australieni în ‘Gods of Football‘, campaniile de sporire a conștiinței asupra pericolului pe care îl reprezintă cancerul testicular s-au aliniat noii imagini a bărbatului care se expune cu dezinvoltură, este informat și în consecință neintimidat de fobii medicale.
Checkum, un joc de cuvinte care s-ar traduce ‘Verifică-le’, este numele campaniei organizate de fundația britanică Macmillan Cancer Support pentru a sensibiliza publicul masculin la beneficiile controlului de cancer testicular. Nu mai puțin de 2000 persoane anual mor din cauza cancerului testicular în Marea Britanie, conform studiilor fundației, numărul acestora putând scădea pe viitor dacă bărbații iau un rol activ în identificarea acestei forme de cancer și tratamentului său timpuriu.
Un număr foarte mare de celebrități s-au alăturat cauzei Checkum: Adam Rickitt, Jack Tweed, balerinul Matthew Lawrence, patinatorul Matt Evers, rugbiștii James Pritchard și Nick Youngquest, Dale Howard și Stuart Pilkington de la Big Brother UK, toți aceștia s-au lăsat fotografiați de Ian Thraves în pictoriale nud care invocă jena pe care bărbații o simt atunci când trebuie să vorbească despre sănătatea lor reproductivă și cancerul testicular. Fotografiile lui Thraves conțin deseori obiecte tăioase (patine, parbrize sparte) care creează un contrast puternic cu nuditatea și vulnerabilitatea corpurilor fotografiate și transmit mesajul campaniei foarte elocvent: ‘Singura persoană jenată de asta ești tu.’
O altă campanie similară este desfășurată actualmente în Marea Britanie de Everyman, cu sloganul ‘Eradicați cancerul masculin‘. Cu pictoriale grăitoare în care celebritățile invitate să se alăture cauzei pozează nud și vorbesc cu nonșalanță despre ce înseamnă naturalețe, siguranță și bărbăție, campania se desfășoară și în paginile ediției britanice Cosmopolitan. Numărul din ianuarie 2011 îi prezintă pe celebrii dansatori Artem Chigvintsev, câștigătorul din decembrie 2010 de la Strictly Come Dancing și pe contracandidatul său Robin Windsor, iar numărul din februarie îl va avea ca invitat pe Adam Levine, solistul formației Maroon 5.