Clisee! Clisee! Si iar clisee! Vorbeam zilele trecute cu o prietena, despre cum interpreteaza o femeie frumusetea. “Consumand” zilnic frumusete pe paine, e cam greu sa te mai mire ceva, insa, desi totul e pe fast forward, un lucru a ramas la fel: femeia (in cele mai multe cazuri) isi masoara frumusetea in oglinda creata de barbati (sau alte femei).
“Iubitule, imi sta bine?” – suna familiar?
“Hey, baieti! Cum arat?”
Paradoxal, o recenzie negativa ne-ar pune mandria in ghilotina.
Acum e Facebook-ul. Pui o fotografie “selfie la munte si la mare” si contorizezi nivelul de “likeabilitate”. Daca ai sub 50 de like-uri si 4000 de prieteni, e clar, nu ai iesit bine in fotografia aia si te intrebi cine te-a pus sa o postezi. Dar nu-i nimic, doar stii ca un “bad selfie” se trateaza cu un “sexy selfie”. Misiune indeplinita! Deja ti-ai dat seama ca ai revenit in top.
Apoi, urmeaza fotografiile de la sala, unde incordezi bine musculatura si… “musculatura” si iti spui “Damn… I’m hot! Trebuie sa imi fac o fotografie in oglinda, cand ma incordez.” Cand ajungi la bicicleta, mai verifici gradul de “likeabilitate” si daca nu e de bine, stii ca trebuie sa vii cu ceva mai hot data viitoare.
Dar apogeul e la piscina, mare si la party-urile unde “selfie” e sexy, populara si pozeaza ca in Vogue. “Damn, daca ar fi un model spotter in zona, as fi cover” iti spui in minte, in timp ce lasi o urma de gloss pe paharul cu vodka si suc de portocale.
In concluzie, frumusetea in era Facebook se masoara in like-uri, share-uri, “selfie-uri” si mult timp pierdut, in timp ce femeile cu-adevarat frumoase se intereseaza despre ce produse/proceduri sa foloseasca ca sa arate bine in viata reala, neavand in gand un barbat pe care sa-l “satisfaca” vizual. Si poate si ea isi pune la un moment dat un “selfie” pe Facebook, dar apreciaza mai mult oglinda decat numarul de like-uri primite, pentru ca oglinda nu o minte. Si cum produsele si tratamentele o ajuta sa arate bine si naturala, e mult mai implinita decat o femeie frumoasa a carei fotografie a trecut prin filtre si efecte puse la dispozitie de telefonul mobil.
In concluzie, frumusetea unui chip/corp sta in modul in care il ingrijesti, nu in modul in care il expui. Asa ca, maresteti gradul de “likeabilitate” in ochii tai si renunta sa te mai consideri permanent pe podium, la un concurs constant de Miss.
LIKE yourself!