Directorul de creație al casei Matthew M Williams a arătat un accesoriu la săptămâna modei de la Paris care a atras numeroase critici. Mulți l-au comparat cu gluga Burberry.
Givenchy și directorul său de creație Matthew M Williams au fost ținta criticilor din cauza unui colier „flagrant ofensator”, care semăna cu un laț.
Spectacolul de modă de prezentare a colecției primăvară / vară pentru femei și bărbați a inclus un accesoriu care semăna cu un laț rupt. Mulți au remarcat asemănarea cu „hanoracul cu ștreang” de la Burberry, care a apărut în colecția de toamnă / iarnă 2019. La acea vreme, Marco Gobbetti, directorul executiv al Burberry, și-a cerut scuze spunând că „îi pare foarte rău pentru suferință”. Directorul creativ Riccardo Tisci, care a fost predecesorul lui Williams la Givenchy, a spus că este „insensibil”.
Trei modele au purtat versiuni aurii şi argintii ale unui accesoriu de forma unui ştreang la prezentarea de duminică a colecţiei primăvară-vară 2022.
Pe reţelele de socializare au apărut ulterior numeroase comentarii. „Ai fi crezut că industria a învăţat să nu pună ceva care seamănă cu ştreangul în jurul gâtului modelelor”, a fost scris pe contul de Instagram Diet Prada, făcându-se referire la controversa din urmă cu doi ani iscată de Burberry care, în final, a prezentat scuze pentru hanocarul care avea un laţ. „Acest colier Givenchy care tocmai a apărut pe podium se duce periculos de mult în aceeaşi zonă. Chiar te întrebi cum de nu a remarcat cineva, dar, din păcate, istoria se repetă”.
Colierul este parte din prima prezentare cu prezenţă fizică a lui Matthew Williams, noul director creativ al Givenchy. El a explicat pentru Vogue că întreaga colecţie este complexă şi a fost creată cu artistul american Josh Smith, inspirată de picturile lui „Grim Reaper”. Givenchy nu a comentat legat de controversa iscată de coliere.