Tabu
lifestyle

Grupul Realitatea-Cațavencu anunță cifre și mișcări importante pentru piața new media

F5 – re:fresh strategy F5 – re:fresh strategy

Realitatea-Catavencu es te primul grup media romanesc major care creeaza o structura unica dedicata new media: F5 – compania de investitii, consultanta si strategie online a grupului, lansata la mijlocul anului trecut, concentreaza, incepand cu luna ianuarie 2009, toate activitatile new media ale grupului.

Dezvoltarea in online a Realitatea- Catavencu se va realiza atat organic, cat si prin companii partener, in care F5 va detine pachete de actiuni: alaturi de trei dintre cei mai importanti playeri (Senior Interactive, Kondiment si Tree Works). Parteneriate strategice au fost semnate deja cu F5 la lansarea primele proiectepilot, in cadrul a patru noi companii.

In paralel, regia de vanzari online, cross- media si proiecte neconventionale F5 X-Media si-a inceput activitatea, purtand negocieri si pentru administrarea spatiilor publicitare si vanzarea altor servicii oferite de site-uri sau companii din afara grupului. Realitatea-Catavencu isi concentreaza toate activitatile de new media in cadrul companiei F5, devenind astfel primul mare grup media romanesc care creeaza o structura unica dedicata new media

F5 > corporate brand inspirat dupa tasta “refresh” de pe tastatura oricarui calculator – va asigura dezvoltarea strategica a Realitatea-Catvencu in online, atat pe zona de web development, cat si de online publishing, servicii web si e-commerce. Astfel, F5 va reuni, sub un management unic, atat resursele new media editoriale, de marketing si vanzari, cat si cele tehnice.

“Traficul cumulat al site-urilor Realitatea- Catavencu se apropie deja de 3 milioane de vizitatori unici lunar, cu crestere fata de perioada similara a anului trecut de peste 100 la suta. Veniturile din online au crescut, in 2008 versus 2007, de peste doua ori si jumatate. In plus, trendul global al fragmentarii si migrarii audientelor tuturor mediilor „clasice” si spre Internet este evident.

Sunt argumente suficiente pentru a sustine decizia strategica de a infiinta F5, companie a grupului care se va focusa pe new media lucrand in stransa colaborare cu produsele media traditionale din trust”, a precizat Sorin Enache, director general Realitatea-Catavencu. “Obiectivele noastre pentru 2009 sunt pozitiile de lider pe zona de hard news prin Realitatea.NET si business news prin viitorul portal MONEY.RO.

In paralel, vizam consolidarea online a produselor strategice din offline (cum ar fi cotidianul.ro, catavencu.ro sau 24fun.ro). In plus, un alt obiectiv important este lansarea unor produse serioase in zone complementare publishingului online: e-commerce, servicii, comunitati, user generated content, events si altele”, a completat Dragos Stanca, managing director F5.

Senior, Kondiment și Tree – primii parteneri strategic

In ceea ce priveste parteneriatele strategice , au fost deja semnate intelegeri cu trei dintre cele mai titrate companii interactive, de web development, de strategie si comunicare online de pe piata si, incepand cu ianuarie 2009, F5 este prezenta in trei noi companii:

XIP E Interative > fondata impreuna cu Senior Interactive (proiecte in dezvoltare deja: AutoNovo.ro si SincronHR.ro).

EkSellerator > alaturi de Kondiment (proiect lansat: platforma de e-commerce Sellerator) si Buyos.com, in pregatire.

Free Road > companie fondata alaturi de Tree Works (primul proiect in lucru: platforma colaborativa Toti pentru Unul – TPU .ro). Aceste trei noi companii se alatura firmei Blue Ideea, care detine IQads.ro (si, in curand, portalul de marketing SMark.ro) unde F5 este in asociere cu doi antreprenori: Marius Cristea si Costin Radu.

F5 X-Media – re:creative sales house

Concomitent cu consolidarea, in cadrul F5, a structurii de web development si online content, a fost lansata, sub conducerea lui Dragos Gurarosie, regia de vanzari online, cross -media si proiecte neconventionale F5 X-Media.

Regia asigura vanzarea spatiilor publicitare a celor peste treizeci de website-uri din portofoliul grupului Realitatea-Catavencu, cat si a retelei de site-uri afiliate. In acelasi timp, F5 X-Media ofera partenerilor sai servicii xmedia (vanzarea cross-media, combinata cu diverse alte medii), de advertising neconventional (proiecte speciale care folosesc noi tehnologii) si, nu in ultimul rand, organizeaza evenimente specifice new media (cele mai cunoscute branduri din portofoliu fiind Ro- NewMedia si Politica 2.0).

F5 în cifre: 130 de angajați, trafic dublat

Anul trecut, Realitatea- Catavencu si-a consolidat ferm pozitia in online, inregistrand cresteri semnificative ale traficului.

Astfel, media lunara a traficului insumat de website-urile Realitatea- Catavencu in ultimele sase luni ale lui 2008 (2.279.087 unici, 26.435.040 afisari, 5.624.123 vizite), comparativ cu media lunara a primelor sase luni (1.768.696 unici, 16.848.645 afisari, 4.590.317 vizite), releva cresteri in semestrul I fata de semestrul II de 29% a numarului de clienti unici, 57% a paginilor citite (afisari), respectiv cu 23 de procente a numarului de vizite.

In decembrie 2008, Realitatea- Catavencu a inregistrat un record de trafic, realizand cumulat pe toate cele 18 site-uri din portofoliu monitorizate SATI 2.915.932 de clienti unici, 40.030.338 de afisari si 7.348.015 de vizite.

Comparativ cu aceeasi luna a anului precedent, masuratorile semnaleaza variatii importante: 104 procente in plus la numarul de unici, 210% in ceea ce priveste afisarile, respectiv de 97% la numarul de vizite.

Cu aceste performante, in decembrie 2008, F5 a condus detasat in segmentul website-urilor de news, unde cele sase produse ale sale au realizat cumulat peste 2,06 milioane de clienti unici si aproximativ 35 de milioane de afisari, conform SATI. Trendul se mentine si in prima parte a lunii ianuarie 2009.

Cea mai interesanta evolutie o inregistreaza portalul Realitatea.NET care a crescut, in ultima luna a anului trecut, fata de acelasi interval din 2007, cu 160%, din punct de vedere al vizitatorilor unici si cu peste 400% la pagini citite.

Portalul devine, astfel, lider absolut atat pe segmentul de quality news, cat si al tuturor site-urilor mass-media, cu 1.053.716 de vizitatori (clienti) unici, 24.669.033 de pagini citite (afisari) si 3.238.537 de vizite.

Cotidianul.ro, cel de-al doilea produs online al grupului aflat in top 10 website-uri de stiri de calitate, isi dulbleaza numarul de unici (audienta mai mare cu 108%) efectuand peste 672.000 de unici, in decembrie 2008 comparativ cu aceeasi luna din anul precedent.

Raportat la aceeasi perioada, Catavencu. ro si NewsIN .ro inregistreaza cresteri de 115%, respectiv 114%, efectuand fiecare 204.000, respectiv 79.000 de clienti unici in decembrie 2008.

Astfel, Realitatea.NET, Cotidianul. ro si Newsin.ro ocupa, in aceasta ordine, primele trei pozitii ale clasamentului din decembrie 2008, cu un timp mediu per vizita de 20 de minute (record fata de 2007 cand durata medie a unei vizite pe Realitatea.NET era de 7 minute), 15 minute (Cotidianul.ro), respectiv 11 minute (Newsin.ro).

In plus, F5 realizeaza cresteri importante de audienta pe segmentul site-uri de business. In decembrie 2008 fata de acelasi interval din 2007, Standard.ro isi tripleaza numarul de unici, iar MoneyChannel.ro detine de doua ori mai multi vizitatori unici.

La categoria website-uri de lifestyle, cu referire la aceeasi perioada (decembrie 2008 versus decembrie 2007) Tabu.ro si-a triplat clientii unici, iar SuperBebe.ro a inregistrat o audienta record de peste cinci ori mai mare (din punct de vedere al unicilor).

Cresterea de trafic a dus si la cresterea veniturilor din publicitate, cu peste 2,5 ori. De altfel, 2008 este primul an in care Realitatea- Catavencu a inregistrat venituri din advertising formate din 7 cifre, in euro. In ceea ce priveste resursa umana, F5 porneste in 2009 cu peste 130 de oameni dedicati, dintre care peste 80 jurnalisti digitali, 30 de specialisti implicati in activitati de web development (programare, design etc), 10 in marketing-relatii publice si 12 se ocupa de vanzari si servicii conexe (in cadrul F5 XMedia).

La toate acestea se adauga importantele resurse umane editoriale, de marketing, tehnice ale grupului Realitatea-Catavencu si ale partenerilor strategici F5.

F5 > compania de new media Realitatea-Catavencu, este condusa de Dragos Stanca – managing director si membru al board-ului Realitatea- Catavencu, asistat de Cristina Cucuiu si Irina Morosanu – business affairs managers. F5 raspunde in fata lui Sorin Enache, director general al Realitatea- Catavencu, precum si al board-ului grupului, prezidat de Emil Hurezeanu.

ARTICOLE SIMILARE

Profitabilitatea în publicitate, în scădere

realitatea

B.U.G Mafia, live pe Music Channel

realitatea

Destinații vacanță de iarnă

realitatea

De ce nu mai apare Andreea Raicu la televizor!

Jennifer Hudson se mărită

realitatea

Sub acelasi acoperis / Togetherness – o noua productie HBO din 12 ianuarie

Scrie un comentariu