Grupul de modă de lux Kering, care deține și Balenciaga și Alexander McQueen, promite ca pe viitor să fie mai atent la mediul înconjurător în cadrul summitului de modă de la Copenhaga
Gucci, Balenciaga și Alexander McQueen se numără printre casele de modă care nu vor mai angaja modele sub vârsta de 18 ani pentru spectacole de adulți sau în campanii publicitare. Noua restricție de vârstă, care va fi aplicată la începutul anului 2020, a fost anunțată miercuri de Francois-Henri Pinault, președintele și CEO al grupului Kering, în prima zi a summitului de modă de la Copenhaga (CFS).
De asemenea, s-a interzis utilizarea mărimii UE 32 pentru femei și dimensiunea 34 pentru bărbați din producție.
Anunțul face parte dintr-un angajament mai larg al grupului de a conduce prin exemplu, spune Pinault, cum ar fi obiectivele sale de a reduce emisiile de carbon cu 50% și o grijă sporită față de subiectul impactului global al industriei fashion asupra mediului – cu privire la apă și deseurile chimice – se preconizează că acestea vor fi reduse cu 40% până în 2025.
CFS a devenit cea mai importantă platformă pentru creșterea gradului de conștientizare în ceea ce privește impactul social și ecologic al industriei modei în lume. Acum, în al zecelea an, tonul Summitului a trecut de la conștientizare la luarea de măsuri, reflectând frustrarea din ce în ce mai mare față de lipsa unor directive tangibile care să aibă un impact pozitiv semnificativ și să pună capăt practicilor dăunătoare.
Pinault a invitat toate mărcile să construiască o nouă coaliție pentru a genera “inteligență colectivă”. Raportul Pulse 2019, care analizează date de pe trei continente și a fost dezvăluit la summit, arată că 75% dintre consumatorii chestionați spun că sustenabilitatea este extrem de importantă sau importantă pentru ei atunci când aleg un brand preferat – o cifră mai mare decât oricând. În plus, mai mult de o treime au declarat că au schimbat brandurile dacă au simțit că marca pe care o cumpărau nu a acționat în direcția durabilității produselor și 7% au declarat că durabilitatea a devenit unul dintre criteriile cele mai importante de cumpărare. Mesajele din mass-media socială care conțin hashtaguri legate de durabilitate au crescut cu o treime mai mult decât restul etichetelor din rețelele sociale.