Goop, site-ul de lifestyle creat de actriţa americană Gwyneth Paltrow, a fost luat în vizor de autoritățile britanice care reglementează standardele comerciale și de publicitate cu privire la câteva advertoriale privind produsele sale. Consumatorii au reclamat faptul că mai multe suplimente sunt periculoase pentru sănătate, mai ales pentru femeile însărcinate.
Potrivit plângerilor, produsele „wellness” ale companiei Goop sunt promovate în mod înșelător, fiind cu potențial „dăunător”. Totodată, Goop și-ar încuraja clienții să folosească produse care ar putea pune în pericol sănătatea din cauza mesajului neautorizat transmis pe etichetă.
Autoritatea din Marea Britanie care a făcut aceste demersuri a identificat 113 produse ale căror ambalaj încalcă legea. Unul dintre acestea se numește „The Mother Load” și conține 110% din valoarea zilnică recomandată de vitamina A pentru adulți și copiii până în patru ani și peste 69% din valoarea zilnică recomandată femeilor însărcinate. Iar NHS și OMS nu recomandă suplimentele cu vitamina A sau care conțin vitamina A în timpul sarcinii. Ba chiar le sfătuiesc pe gravide să evite astfel de suplimente.
Luna trecută, firma de produse cosmetice și lifestyle a actriței Gwyneth Paltrow a fost acuzată că vinde pe internet produse ale căror pretinse efecte nu pot fi probate ştiinţific. Goop a acceptat să plătească o amendă de 145.000 de dolari. Articolele despre care procurorii primiseră plângeri sunt un ou de jad şi unul din cuarţ roz, despre care se scria că ”ajută la echilibrul hormonal, la reglarea ciclului menstrual şi măreşte controlul vezicii urinare”, respectiv un amestec de uleiuri esenţiale care ”ajută la prevenirea depresiei”.
Peste 3 milioane de persoane accesează anual site-ul firmei Goop, lansată de Gwyneth Paltrow în urmă cu 10 ani. Reprezentanţii companiei susţin că este vorba de o neînţelegere şi menţionează că utlilizatorii au la dispoziţie un forum în care îşi pot scrie părerea despre produse.
”De prea mult timp Gwyneth Paltrow şi Goop profitau de naivitatea clienţilor. Observăm o tendinţă de semnificativă pe piaţa de wellness şi sănătate de a exagera sau chiar a inventa efectele unor produse,” spune Bonnie Patten, director la ”Truth în Advertising”. ONG-ul a listat peste 2.000 de exemple ale firmelor de wellness care îşi păcălesc clienţii prin descrieri exagerate sau false ale produselor pe care le comercializează.
Goop a debutat ca un blog în 2008, apoi s-a transformat foarte repede într-un business. Recent, vedeta a deschis și un magazin fizic în Marea Britanie și și-a extins platforma online de cumpărături și pentru clienții europeni.
1 comentariu