Tabu
FASHIONSlider

Haine virtuale – e la modă să fii digital

Cheltuiți pentru îmbrăcăminte pentru a vă îmbrăca pe Instagram și Tik Tok? Ceea ce sună ca o aberație științifico-fantastică este un fenomen în plină expansiune, legat de izolare și conștientizarea excesului de consum.

FaceTime a înlocuit cafeaua de dimineață, Zoom, întâlnirile noastre cu colegii, Houseparty petrecerile noastre cu prietenii și Netflix cinematograful nostru de cartier. Fetele nu mai învață să se machieze la standurile dedicate de parfumerie, iar pe Instagram, muzeele pot fi vizitate în câteva clicuri … Nu este o ciudățenie, viața noastră a devenit virtuală. Ce se întâmplă dacă, mâine, această viață de zi cu zi din spatele ecranelor noastre ne-ar împinge să purtăm ținute digitale, precum cele ale personajelor din jocurile video? Haine perfect adaptate măsurilor noastre, cumpărate de pe o aplicație, concepute să nu existe niciodată în viața reală, ci în realitatea virtuală. Întrebarea este suficientă pentru a-i face pe oamenii peste 40 de ani să zâmbească … Nu copiii lor, crescuți cu rețelele de socializare și obișnuiți să-și facă selfie-uri.

Hainele digitale sunt avatarele noastre de social media

Multe mărci care oferă acest serviciu au apărut în ultimele luni, determinate de izolare. Principiul este simplu: utilizatorul de internet trimite o fotografie cu el prin e-mail și primește o haină virtuală.

Hainele digitale sunt avatarele noastre de social media. Acestea reprezintă un business care la prima vedere pare absurd dar care a crescut foarte mult în 2020. Pandemia de Covid-19 ne-a blocat în case, ne-a mutat biroul acasă, a anulat petreceri, prin urmare, hainele virtuale pășesc grațios în lumea social media. Uite așa, ideea să plătești un designer 3D pentru o poză decât să cumperi haine pe care să le porți o singură dată încurajând consumerismul a prins în rândul influencerilor. Și uite așa, faci economie dar reduci și emisiile de gaze.

Consumatorul se schimbă și vrea acum totul personalizat, la un clic distanță.

De câțiva ani încoace, digitalizarea a devenit normă în orice domeniu și industrie. Noilor generații nu le pasă de exclusivitate, admirație sau statut, pentru ei statutul poate fi exprimat ușor printr-o poză pe Instagram, în care să dea eventual un tag colecției sau designerului preferat. Din acest motiv, retailerii de fashion, casele de modă, dar și producătorii s-au trezit în fața unei noi lumi, în care accentul digital trebuie să fie parte a businessului.

Hainele virtuale, o nouă tendință în lumea modei

Pandemia generată de noul coronavirus și regimul de autozilare prelungit au creat noi oportunități pentru lumea modei. Tineri ingenioși și entuziaști creează haine virtuale pentru vloggeri, îmbrăcăminte cu mult mai ieftină și în primul rând ecologică. O creatoare de modă din Rusia a început să conceapă tricouri, jachete, pantaloni și rochii pe computer.

„O haină din zece, cumpărată pentru a crea conținut pe rețelele sociale”

Hainele digitale sunt vândute, apoi, pe o platformă online. Prețurile pentru o haină virtuală pornesc de la 14 dolari. Cumpărătorii își aleg modelul, trimit o fotografie cu ei și, în 48 de ore, primesc una modificată digital, de data asta cu haina aleasă. Unele modele sunt atât de avangardiste încât este greu de crezut că le-ar putea purta cineva în lumea reală.

Dar ideea nu este deloc nouă.

Primul retailer din lume care vinde haine digitale

Noiembrie, 2018. Carlings, un retailer scandinav multibrand, a lansat prima sa colecție digitală de haine. Cele 19 piese unisex costau între 10 și 30 de euro, fiecare realizată într-o serie limitată de doar 12 articole. Cumpărătorii au trimis o fotografie designerilor de la Carlings, pe care aceștia s-o folosească astfel încât utilizatorul să apară îmbrăcat în hainele respective. Retailerul a angajat diverși influenceri pentru a-și promova pe In­stagram colecția, care a fost vândută într-o săptămână.

Carlings a vândut haine care nu există

„Aceste haine virtuale vor asigura credibilitatea celor de pe Instagram. Am creat un nou mod de a gândi pentru industria modei şi pentru consumatori. Ştim că există foarte mulţi influenceri pe acolo, (referinţă la Instagram – n.red.) care creează o falsă realitate, la care oamenii obişnuiţi nu au acces”, a declarat CEO-ul retailerului scandinav Carlings, Ronny Mikalsen.

Lumea modei nu poate rămâne în afara tendințelor și trebuie să învețe să își înțeleagă consumatorul hiperconectat și să folosească toate datele pe care le are are la dispoziție, folosind toate instrumentele și soluțiile digitale pentru a oferi cea mai bună experiență de cumpărare, dar și produse personalizate.

ARTICOLE SIMILARE

Rona Hartner, diagnosticată cu cancer în stadiul patru

Tabu Tabu

Ce se întâmplă cu noul sezon Chefi la cuțite după plecarea chefilor Sorin Bontea, Florin Dumitrescu și Cătălin Scărlătescu

Andreea Damian

Negocierea salarială: De ce noi, femeile, trebuie să vorbim mai mult despre bani

Tabu Tabu

În plină pandemie, Denisa Hodișan deschide prima școală online de modeling pentru copii

Tabu Tabu

Chanel lansează colecţia de genţi Boy Chanel

realitatea

Ce ține regina Elisabeta a II-a în poșetă? Vei rămâne surprins să afli

Andreea Damian

Scrie un comentariu