H&M, al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, a raportat o scădere cu aproape 60% a vânzărilor în monedă locală de la începutul lunii martie, din cauza restricţiilor introduse pentru stoparea pandemiei cu coronavirus.
Vânzările au scăzut cu 57% în perioada 1 martie – 6 mai. S-au înregistrat scăderi de 80% în Italia, 76% în Spania, Franța și SUA 71%, Polonia 59%, Japonia 58%, Danemarca 51%, Finlanda 49%, Rusia 47% , Germania 46% și Norvegia 36%. În Suedia, unde nu a fost impusă carantina, vânzările au scăzut cu 31%. Au crescut, în schimb vânzările online, cu 32%. Compania suedeză a început gradual să redeschidă magazinele, dar 3.050 de unităţi (60%) rămân temporar închise.
Stocurile de bunuri nevândute au depăşit 41 miliarde de coroane suedeze (4,2 miliarde de dolari) la 30 aprilie, de la 37,2 miliarde de coroane suedeze la sfâşitul lunii februarie, şi 40 miliarde de coroane suedeze în urmă cu un an. Compania H&M vrea să-şi reducă cheltuielile operaţionale, excluzând deprecierea şi amortizarea, cu aproximativ 20 – 25% în trimestrul doi, în timp ce cheltuielile de investiţii vor scădea la cinci miliarde de coroane suedeze, de la un nivel planificat iniţial de 8,5 miliarde de coroane suedeze.
În ultimii ani, profitul H&M a scăzut, iar stocurile de haine nevândute au crescut, în condiţiile în care grupul nu a reacţionat suficient de rapid la modificarea cererii şi explozia comerţului electronic.