Tabu
FASHIONSlider

Industria hainelor second hand s-a dezvoltat uimitor, iar în 5 ani o va depăși pe cea de fashion

O adevărată industrie se află în spatele magazinelor de haine second hand. Comerțul cu îmbrăcăminte la mâna a doua e în plină expansiune iar foarte curând va depăși industria de fast fashion.

Un raport anual al thredUP (dealer de îmbrăcăminte second-hand) arată că, în ultimii trei ani, industria hainelor la mâna a doua a crescut de 21 de ori mai repede decât cea a hainelor noi. Piața de îmbrăcăminte second-hand valorează, în prezent, 24 miliarde de dolari și este de așteptat să atingă 51 miliarde de dolari în cinci ani. Dacă își menține această creștere, această piață va depăși cu mult industria de fashion (haine de calitate).

Millenialii (persoanele născute spre sfârșitul anilor ’80 și până la începutul anilor 2000) și boomerii (cei născuți între anii 1946 si 1964) sunt cei care cumpără multe haine second hand.

Dar și cei din generația Z (18 – 24 de ani) reprezintă grupul care adoptă cel mai repede această schimbare. Mai mult de una din trei persoane va cumpără în 2019 haine la mâna a doua.

 

În general, 64% dintre femei spun că sunt dispuse să cumpere îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii second hand, comparativ cu 45%, în 2016.

Cea mai bună parte este că această piață fură teren în fața celei fast fashion, care consumă multe resurse și are un impact major asupra mediului. De fapt, thredUP sugerează că piața de haine second hand o va depăși pe cea fast fashion în 2028, dacă această creștere se va menține (64 miliarde de dolari, comparativ cu 44 miliarde de dolari).

Raportul arată o schimbare de percepție în rândul consumatorilor asupra hainelor, în zilele noastre. Aceștia privesc hainele ca o investiție, ma degrabă decât o marfă de unică folosință. Este posibil ca pentru această schimbare de mentalitate să i se datoreze și lui Marie Kondo, specialista în organizare. După ce show-ul său a început să fie difuzat pe Netflix, ThredUP a înregistrat o creștere de 80% a cererii sacilor pe care compania îi trimite persoanelor care vor să doneze haine.

Specialiștii în domeniu cred că piața de haine second-hand ar putea spori veniturile (economisind, de fapt) și loialitatea clienților, protejând în același timp și mediul înconjurător.

 

ARTICOLE SIMILARE

Emma Watson, numită style icon la Elle Style Awards

realitatea

Claudia Schiffer, noua imagine Rhode, brandul de beauty al lui Hailey Bieber

Andreea Damian

Skechers sau Converse pentru Femei?

Tabu Tabu

Cum arată și cu ce se ocupă acum Ana, fosta soție a lui Alex Velea

Andreea Damian

Există un oraș italian – Piobicco – unde se celebrează urâțenia și a ajuns celebru

realitatea

Distracția cumpărăturilor începe la Băneasa Shopping City

realitatea

Scrie un comentariu