Conform povestilor publicate de participantii campaniei Dor de romanesc in perioada 02 octombrie-24 decembrie, cele mai dragi amintiri ale romanilor s-au dovedit a fi cele din copilarie, momente descrise idilic si apreciate de peste 23% dintre respondenti. Proiectul initiat de brandul autohton Iutta si desfasurat pe parcursul a peste 10 saptamani a strans aproximativ 360 de doruri din toate colturile lumii pe www.dorderomanesc.ro.
Dorul de copilarie a fost urmat ca frecventa a mentionarii de cel de bunici (18%), plaiuri romanesti (15%), bucate traditionale (14%), acasa (8%), atmosfera de sarbatori (5%), traditii (3%) si alte momente, locuri, arome, experiente (11%) ce au fost retraite la o intensitate puternica de cei care le-au facut publice. Cea mai activa regiune in aceasta campanie a fost Moldova (80 de doruri), urmata indeaproape de Muntenia (73), Transilvania (53) si Basarabia (39). Toate aceste statistici au fost redate vizual in infograficul Dor de romanesc.
Nicoleta Chirica, designer si fondator Iutta, declara:”Platforma online a fost realizata pentru a colectiona dorurile intr-un loc comun, ca un manifest universal ce contribuie la sublinierea individualitatii acestui sentiment ce ne caracterizeaza ca popor si a aspectelor culturale comune. Aici am reusit sa strangem povestile autentice, emotionante ale romanilor ce si-au deschis sufletul si au impartasit cu bucurie trairile lor. Dorul, reamintit, devine mai intens si mai constient, ca o calauza a valorilor ce ne definsc in etape diferite ale vietii noastre.”
Pentru a alina dorul de copilarie, Iutta a lansat o linie de genti din piele cu ilustratii ale celor mai indragite basme din mitologia romaneasca, povesti cu zane, personaje cu puteri supranaturale si filme cu eroine memorabile. Recenta linie poate fi purtata deopotriva de fiice si mame ce impart acceasi pasiune pentru lumea fantasticului, dar si pentru moda. Aceasta este disponibila in catalogul online al brandului.