Acesta este primul dumneavostră film de lungmetraj?
Da. Am făcut multe filme pentru televiziune, dar acesta este primul film de lungmetraj pentru cinema.
Care este diferența între TV și cinema?
Modul de lucru la nivelul regiei și al relației cu actorii este la fel. Diferența s-a văzut la buget. Am cerut actorii de top ca Ralph Fiennes, Maggie Gyllenhaal, Rhys Ifans și Maggie Smith, iar cererea mi-a fost acceptată. În rest am fost lăsată să îmi folosesc imaginația. Emma Thompson a scris o scenă în care un porcușor face scufundări, iar eu am zis: "Nu ar fi drăguț dacă am aranja un platou ca într-un film de-al lui Busby Berkeley, iar mai mulți porcușori ar face înot sincron?". În mod normal, la TV, mi s-ar fi spus că e o idee grozavă, dar că nu ne-o putem permite. Aici mi s-a spus că e o idee grozavă și să mă duc să fac un storyboard ca să vedem cum o putem realiza mai bine. În plus mi s-au cerut și alte astfel de scene magice. Mi-a venit ideea recoltei magice și chiar am fost încurajată să fiu creativă în acest sens. Asta a fost senzațional!
Erați un fan al primei părți a filmului?
Da. Chiar mi-am dus fiica să vadă acest film așa că am fost foarte bucuroasă că mi s-a oferit regia celei de-a doua părți. Sunt foarte multe provocări atunci când trebuie să faci o continuare. Mai ales pentru un film de care lumea s-a atașat foarte tare. Trebuia să fie la fel, dar diferit, iar eu am avut câteva viziuni pentru a-l putea face diferit. Partea a doua este una mai emoțională. Am folosit efecte speciale pentru a duce magia la un nivel mai ridicat.
Cum ați lucrat cu Emma Thompson?
A fost minunat. Nu e doar o actriță extrem de talentată, dar și o scenaristă extraordinară. Ne-am distrat dezvoltând scenariul și ne-am bucurat că aveam aceleași viziuni asupra filmului. Pe platou am văzut cealaltă față a ei, cea de actriță. Trecuse ceva vreme de când o jucase pe Nanny McPhee și a venea la mine și mă întreba: "Å¢i s-a părut că semănam cu Nanny McPhee? Am fost suficient de amuzantă sau am părut mai degrabă o bătrână? Am fost suficient de zen?". E cred că acesta este procesul normal de colaborare între un actor și un regizor.
Sfatul tuturor e să nu faci filme cu copii sau cu animale. Cum vi s-a părut să faceți asta?
Probabil a fost o ușoară nebunie din partea mea să lucrez la primul film cu copii, cu animale, cu efecte speciale și cu clima din Anglia (a plouat mult în vara aia). Dar a fost destul de amuzant să ai porcii ăia mici care aleargă peste tot. Vaca a fost cam divă și nu voia să se murdărească pe picioare și refuza să meargă prin noroi. Copiii au fost minunați. La vârsta aia copiii încă trăiesc în lumea lor imaginară, iar uneori a fost mai ușor să lucrez cu ei decât cu adulții.
Dacă ați putea să călătoriți în timp, ca Nanny McPhee, unde ați merge?
Probabil în epoca elizabetană pentru că a fost perioadă cea mai prolifică pentru teatru. Mi-aș dori să văd una dintre piesele lui Shakespeare așa cum a fost jucată original.
Cine ar câștiga meciul dintre Nanny McPhee și Mary Poppins?
Cred că fiecare generație își reinventează dădaca. Poate că Nanny McPhee ar câștiga datorită bățului magic, dar și Mary Poppins putea zbura cu umbrela…
Care dintre actori v-a surprins cel mai tare?
A fost ca un masterat de actorie pentru mine. Am văzut uimitorul simț al comediei și concentrarea maximă la Maggie Smith. Ralph Fiennes a fost impecabil și a adus multă forță personalui Lord Gray. Dar cred că cea mai mare surpriză a venit de la Rhys Ifans pe care îl adoram de când am văzut "Notting Hill". Mi-a plăcut la nebunie ce simț al comediei avea.