În weekendul 7-8 mai va fi organizat la Bucuresti, Curs de Citire Fotografică (PhotoReading) – www.myphotoreading.ro – susţinut de Connie Larkin, unul din cei trei instructori romani certificaţi de Learning Strategies. Cursul se desfăşoară între orele 09:00 şi 17:00, timp în care participanţii învaţă tehnica de PhotoReading. În acest interval, ei citesc 4 carţi şi mai multe articole.
Cursul de PhotoReading este un program de citire şi învăţare accelerat, în care vechea paradigmă a cititului este înlocuită cu o nouă abordare a materialului scris. Bazele cursului constituie rezultatele cercetărilor din ultimii 30 de ani, in neuroştiinţă.
Tehnica de PhotoReading poate fi descrisă pe scurt drept un protocol pentru cele două extraordinare abilităţi pe care creierul uman le are:
1) capacitatea imensă de depozitare a minţii subconştiente.
2) un mecansim capabil să acumuleze informaţii la nivel subconştient într-un ritm extrem de rapid, numit în psihologie „procesorul preconştient”.
Capacităţile creierului sunt majoritatea subconştiente şi practic nelimitate. Iar procesul de acumulare a informaţiilor în mod subconştient este mult mai rapid şi mai sofisticat decât gândirea şi învăţarea conştientă, controlată, care reprezintă procesul de învăţare primit în şcoală.
În urma cercetărilor sale realizate în cadrul Laboratorului de Cercetare Cognitivă a Universităţii Tulsa, Dr. Pawel Lewicki a arătat că informaţiile intră în memorie prin canale care sunt independente de conştient şi implică o organizare mai avansată şi mai complexă structural decât ce poate mânui gândirea controlată de conştient. Procesorul preconştient este responsabil cu administrarea acestor canale. El este implicat în operaţii cognitive de nivel înalt precum codarea, interpretarea stimulilor, tragerea concluziilor şi declanşarea reacţiilor emoţionale- toate sunt esenţiale în actul citirii.
Rezultate
Orice material scris va fi parcurs de 5 până la 10 ori mai repede, cu un nivel de înţelege crescut. De exemplu, participantul va avea abilitatea de a citi o carte pe zi şi de a reţine mai mult decât prin citirea obişnuită.
Mailuri, rapoarte, dosare, vor fi parcurse mult mai repede, cu mai multa focusare şi într-un mod mult mai relaxat.
Ce face ca citirea fotografică să fie mai eficientă decât citirea obişnuită:
În mod obişnuit citim liniar, cuvânt cu cuvânt, propoziţie cu propoziţie. Însă creierul nostru nu funcţionează aşa. El funcţionează dinspre întreg înspre părţi. Prin photoreading cuprindem întregul material deodată, citind în ritmul de o pagină pe secundă, apoi aprofundăm parţile. Este mult mai uşor şi mai natural pentru creierul nostru să absoarbă informaţia în acest mod.
În citirea obişnuită materialul se parcurge o singură dată. Prin photoreading se parcurge de cel puţin cinci ori, astfel se creează o familiaritate crescută cu materialul citit. Datorită acestei familiarităţi informaţiile citite sunt mai aproape de cititor şi astfel el reţine mai mult din ele şi le va folosi mai uşor.
În şcoală am învăţat să citim într-un mod pasiv, având doar cartea în faţă şi rareori scriind ceva într-un caiet. Dacă e o carte tehnică, mai greoaie sau care nu ni se pare foarte interesantă, e un chin de citit. Ne oboseşte, ne enervează, o parcurgem greu şi probabil nici nu reţinem prea mult din ea. Prin photoreading însă, citim într-un mod activ; construim hărţi, desenăm, avem carioci şi creioane colorate. Totul devine mult mai fun şi mai uşor.
Prin citire obişnuită, materialul este parcurs cu aceeaşi viteză: 200 cuvinte pe minut sau 100 de cuvinte pe minut, citire analitică. De aceea lucrurile devin monotone şi în plus, se acordă acelaşi timp informaţiilor nefolositoare ca celor care ne interesează cu adevărat. Ştiţi regula 80-20? 80% din informaţia de valoare dintr-o carte se găseşte în 20% din paginile ei. Prin photoreading veţi ştii exact unde e informaţia valoroasă din orice carte şi vă veţi axa pe ea, acordând puţin timp paginilor “de umplutură”. Asta pentru că viteza la care se fotociteşte este de 25.000 de cuvinte pe minut. Aşadar, foarte repede se primeşte o imagine de ansamblu a cărţii şi a părţilor valoroase din ea.
In 1986, Learning Strategies Corporation compania lui Paul Scheele, cel care a pus la punct sistemul – a devenit acreditată ca Scoală Privată de către Departamentul Educaţiei din statul Minnesota, SUA. În conformitate cu legislaţia statului, cursurile pentru îmbunătăţirea abilităţilor de citire puteau fi predate numai de profesori adecvat pregătiţi la o instituţie acreditată de Stat.
Connie Larkin este unul din cei trei instructori romani certificaţi de Learning Strategies pentru a conduce cursul de PhotoReading. Deşi acest curs există în România doar de doi ani, Connie este implicată în cursuri de dezvoltare personală din 1983. Este Executive Coach şi are o experienţă uriaşă, conducând de-a lungul timpului, cursuri şi seminarii pentru mii de oameni.
Cursul de PhotoReading durează doua zile, sambată şi duminică, între 09:00 şi 17:00, timp în care participanţii învată tehnica de PhotoReading. În acest interval, ei citesc 4 carţi şi mai multe articole.
Mai multe detalii despre curs si despre modalitatile de inscriere gasiti pe www.myphotoreading.ro
1 comentariu