Pasiunea pentru modă a determinat-o pe Ivanka Trump să se apuce de afaceri. Cu toate acestea, după ce a dat de gustul politicii, fiica președintelui american Donald Trump a decis să lase din mână afacerile cu haine și pantofi și să se dedice 100% carierei de consilier prezidențial.
Cifra de afaceri a companiei sale care deținea liniile vestimentare, de accesorii și pantofi ajunsese deja la peste 100 de milioane de dolari. Dar banii nu au convins-o! La începutul acestui an, mai exact pe 11 ianuarie, Ivanka Trump anunțase că se retrage din conducerea afacerilor familiei, cât şi din compania ce deţine liniile vestimentare şi de accesorii pentru că îşi doreşte să devină consilier prezidenţial.
Ivanka Trump s-a retras din companie în urmă cu un an, atunci când s-a mutat la Washigton D.C. pentru a fi consilier la Casa Albă. „După 17 luni la Washington, nu ştiu când sau dacă voi reveni vreodată la această afacere, dar ştiu că că atenţia mea în viitorul previzibil se va concentra pe ceea ce fac aici, la Washington. Aşa că luarea acestei decizii este corectă pentru echipa şi partenerii mei”, a declarat Ivanka Trump pentru Wall Street Journal.
Fiica cea mare a lui Trump chiar se pricepea să facă bani! A mers pe nișă mai mare, contrar așteptărilor, și a lansat articole vestimentare și pantofi la prețri accesibile și femeilor cu venit mediu. Colecțiile ei au fost controversate pentru că, în momentul lansării, Ivanka a fost acuzată că s-a inspirat din colecțiile marilor designeri. Ba mai mult, Ivanka Trump a fost în centrul unui scandal produs chiar în timp ce Donald Trump depunea jurământul pentru fotoliul de la Casa Albă.
În 2016, aceasta a achiziţionat circa 53,5 tone de haine fabricate în China, deși tatăl ei promitea „Vom cumpăra marfă americană şi vom angaja cetăţeni americani”. O anchetă condusă de AFP a arătat că, din iulie 2016, nicio piesă vestimentară din brandul Ivanka Trump nu a fost produsă în SUA, cele mai multe fiind fabricate în China sau Vietnam, de firme care colaborează cu Ivanka Trump precum Mondani Handbags, G-III şi Marc Fisher Footwear.
Potrivit Rakuten Intelligence, o companie de cercetări pentru piaţa de comerţ electronic, vânzările brandului Ivanka Trump au scăzut cu aproape 45% în anul încheiat în iunie 2018, pe site-uri precum Amazon, Macy’s, Bloomingdale’s şi Zappos. În noiembrie anul trecut, un sondaj realizat de YouGuv a plasat brandul de modă între ultimele 10 din 1.600 de branduri analizate în funcţie de percepţia consumatorilor cu vârste de cel puţin 18 ani.