Johnny Depp și-a apărat cea mai recentă campanie pentru Dior, după ce a fost tras de marcă în urma acuzațiilor de însușire culturală.
Luna trecută, casa de modă franceză a lansat o previzualizare a campaniei sale a parfumurilor de inspirație autohtonă pentru „Sauvage” pe rețelele de socializare. În ciuda faptului că a colaborat cu consultanți americani autohtoni, brandul a primit critici răspândite în orele care au urmat previzualizării campaniei, mulți numind-o „rasistă” și „ofensatoare”.
Într-un nou interviu pentru The Hollywood Reporter, Depp a spus că și-ar fi dorit ca lumea să fi putut vedea videoclipul complet, în loc de doar o scurtă secvență. „Un teaser este în mod evident o versiune foarte concentrată a imaginilor în totalitate și au existat obiecții cu privire la teaserul filmului”, a explicat Depp. „Filmul nu a fost niciodată văzut”. Vedeta din Pirații din Caraibe a adăugat că această campanie a fost făcută cu „mult respect”, adăugând că Dior lucrează cu cei care s-au declarat jigniți pentru a rezolva problema.
„Nu a fost niciodată vreo [intenție] necinstită. Filmul a fost realizat cu un mare respect față de indigenii nu doar din America de Nord, ci din toată lumea ”, a spus Depp. “Păcat că oamenii au sărit jigniți și au făcut aceste obiecții. Cu toate acestea, obiecțiile acestea sunt obiecțiile lor și nu pot să fie ignorate.” El a continuat: „Vă pot asigura că nimeni nu are motive să iasă să încerce să exploateze pe altcineva.
La doar o zi după ce Dior a lansat clipul campaniei sale de parfum, brandul francez de modă a eliminat videoclipul din toate conturile de socializare, inclusiv Twitter, Instagram și YouTube.
Brandul a postat inițial două clipuri ale lui Canku Thomas One Star, membru al tribului Rosebud Sioux din Dakota de Sud, interpretând Dance Fancy War Dance purtând un ansamblu tradițional colorat. În primul clip, dansatorul a putut fi văzut interpretând un voiceover spus: „Noi suntem țara”. În legendă, Dior scria: „O călătorie autentică și adâncă în sufletul nativului american într-un teritoriu sacru”
Într-o a doua postare Instagram, Dior a distribuit imagini cu Canku Thomas cu o explicație mai lungă a implicării mărcii cu comunitatea autohtonă. „Cu imagini saturate de culori și emoții, @ c1star realizează fascinantul Fancy War Dance care întruchipează toată modernitatea culturii autohtone”, se arată în legenda parfumului. Depp a fost, de asemenea, văzut cântând la o chitară alături de chitaristul Link Wray, care face parte din grupul Shawnee Native American.
„Folosirea indigenilor și a culturii noastre pentru noua ta estetică a unui parfum și faptul că s-a simțit nevoia de a-l denumi„ Sauvage” (Sălbatic) este o abordare complet greșită @Dior”, a scris o persoană pe Twitter.
În 2016, Dior s-a confruntat cu critici pentru că a colaborat în continuare cu Depp în urma acuzațiilor acestuia de abuzuri domestice din partea fostei sale soții Amber Heard. “Johnny Depp nu poate fi cea mai bună alegere pentru a reprezenta noul parfum” Sauvage “, având în vedere acuzațiile de abuz în familie. Moment necorespunzător”, a scris o persoană pe Twitter. Depp a negat întotdeauna acuzațiile de abuz și a spus că sunt „povești false, bârfe, dezinformări și minciuni”.