Citisem printre randuri acum cateva zile un comunicat de presa ce anunta pompos ca cifra de afaceri a casei Hermes a crescut cu 18,5 procente in primul trimestru al anului 2010. Asta trebuia sa insemne ca secretul pe care mi-l impartasise Godfrey Deeny despre plecarea lui Jean Paul Gaultier din fruntea departamentului de design al luxoasei case de moda avea sa ramana in stadiul de zvon. Doar n-o sa se porneasca toboganul restructurarilor tocmai acum cand business-ul merge ca pe roate?! Mai ales ca se tot inregistreaza cresteri de o buna perioada de timp. Insa nu! Tocmai s-a confirmat ceea ce deja stiam neoficial. Christophe Lemaire este noul director de creatie al Hermes, motivandu-se plecarea lui Gaultier prin dorinta acestuia de a se focusa asupra propriilor proiecte.
Daca Gaultier a avut numai job-uri high-class, debutand la prestigioasa casa de moda Pierre Cardin, nici Lemaire nu e luat dintr-un atelier de la mansarda. Tinand in mana un CV impresionant, critici pozitive si, poate cel mai important aspect , cifre ale vanzarilor ce au multumit conducerilor precedente, Christophe Lemaire face un pas urias inainte in cariera sa. Accepta provocarea Hemes in detrimentul casei Lacoste (de unde tocmai a plecat), iar inainte de Lacoste a tinut carma departamentelor de prêt-a-porter si haute couture ale lui Christian Lacroix.
Pana in martie anul ce vine, cand Hermes o sa-si inaugureze noua achizitie, Jean Paul Gaultier o sa ne salute in pas alergator de pe catwalk –ul prestigioasei case de moda pentru ultima data in aceasta toamna. Iar asta mai inseamna si ca in octombrie o sa-mi fie compostata ultima invitatie semnata Hermes by Gaultier.
Plec la Paris intr-o saptamana cu un gand ascuns: sa ma apuc de bricolat invitatiile de la Hermes. Ideea invitatiilor marilor case de moda face parte dintr-o strategie gandita. In locul unui clasic cartonas stilizat, au concluzionat ca mai bine daruiesc un obiect practic, prin folosirea caruia persoana care il primeste promoveaza implicit brand-ul. Spre exemplu, daca Louis Vuitton trimite tot felul de agende/notebook-uri, Hermes expediaza bucati dreptunghiulare de piele despre care am auzit ca se pot intinde si-ti poti confectiona tot felul de bratari, portofele sau ce alte accesoriii iti mai trec prin cap. Mi-am propus ca in noul sezon de Paris Fashion Week sa contabilizez invitatiile de prin redactia Fashion Wire Daily si cu ce mai am si eu, poate-mi ajung de-o geanta. Sa-mi tineti pumnii!