Nu sunt deloc superstitioasa, insa incep sa cred ca cifra 3 are pentru mine o anumita semnificatie oculta pe care n-o inteleg. Dupa ce m-am trezit cu noaptea in cap si trei ore mai devreme, sa nu care cumva sa pierd prezentarea Chanel, tot trei ore mi-au trebuit sa ajung si la Ingrid Vlasov.
Asa ca pe la mijlocul zilei, cu o foame de lup, m-am asezat cuminte pe bancuta din primul rand asteptand sa inceapa show-ul. Langa mine presedintele Camerei Sindicale de Haute Couture&Pret-a-Porter, Didier Grumbach, care, surprise-surprize, imi impartaseste un mic secret: si el se lupta cu inanitia de la ora pranzului. Daca ceilalti invitati mai pot sari peste vreun show-doua pentru a manca ceva, domnul Grumbach trebuie sa fie prezent la toate prezentarile. E job-ul sau. Iar job-ul cere sacrificii. Mai ales la Paris Fashion Week.
Eu nu puteam lipsi de la defilarea Vlasov si asta din considerente evidente, insa prietenii mei, Bryan Boy si Ingrid Go, printre cei mai influenti bloggeri internationali, au preferat sa-si asculte vocea stomacului desi i-am invitat sa mearga cu mine. Ma opresc aici, caci pare ca ma obsedeaza subiectul si nu vreau sa las impresia ca articolul e scris de vreun gurmand supraponderal, ce nu si-a primit ratia la timp. Ideea e ca ne era tuturor foame si indraznesc sa-i sugerez lui Ingrid Vlasov sa negocieze cu Federatia o alta ora in care sa prezinte creatiile. Poate parea o propunere minora, insa chiar face minuni in adunarea mult mai multor nume de primul rand. Sunt bani cheltuiti, munca multa, si e pacat sa nu afle si cine trebuie.
Si pentru ca tot vorbim de primul rand, am remarcat ca din delegatia romaneasca de personalitati au aplaudat colectia Oana Roman, Ion Tiriac (prezenta constanta de trei sezoane) si sora lui Ingrid, Vanda, intr-o imaculata tinuta, semnata probabil Vlasov. Si daca am intuit bine, atunci ce promovare mai buna poate avea Ingrid decat o sora cu masuri de manechin, care sa-i evidentieze creatiile, intr-un registru informal, direct din primul rand?!
Noile propuneri Vlasov s-au constituit intr-o explozie de tinute transparente, presarate cu printuri inspirate din motivele folosite in arta autentic romaneasca. Tema colectiei s-a concentrat puternic in a mixa elemente traditionale native pe un fundal de taieturi contemporane, conturandu-i lui Ingrid o identitate recognoscibila international. Mi-e greu sa ma gandesc, insa, cum se va traduce aceasta colectie in vanzari, caci pana si manechinele pareau usor stanjenite de privirile iscoditoare focusate pe trupurile lor. Printre ele, s-a evidentiat celebra, Andreea Diaconu, care a pus in valoare cele mai sic piese Vlasov.
“Este colectia mea preferata de pana acum. Este un mesaj clar al spiritului meu, un mesaj de iubire.” a declarat designerul roman. Dac-ar fi s-aleg care dintre cele trei colectii Vlasov, prezentate la Paris, a fost preferata mea, as alege-o pe cea din mijloc, dar astept cu mare curiozitate viitoarele idei ale romancei, care promoveaza la nivel inalt eleganta unei tari ce va avea multe de spus in moda.