Stiu persoane care o nu dau doua mere degerate pe Vivienne Westwood ca designer si ii mai stiu pe altii care spun despre creatiile sale ca sunt foarte cool, insa chiar daca iti place, chiar daca nu-ti place, in mod sigur se poate spune ca atunci cand hainele sale isi fac aparitia, toate privirile orbiteaza in jurul lor. Cu un stil foarte bine definit, desi in aparenta greu de identificat, Vivienne Westwood a facut show la Halle Freyssinet.
The Gold Label, prezentat la Paris le-a adunat pe bancile din fata, langa mine, pe Dasha Valedeeva (Harper’s Bazaar) si pe Aliona Doletskaya (Vogue Rusia) in stanga, iar in dreapta pe Tricia Jones (I-D Magazine). S-a intarziat mai bine de trei sferturi de ora, timp in care m-am tot jucat cu sticla de apa – suvenirul oferit de Vivienne fiecarui invitat. Mi-am dat seama ca e un fel de termos argintiu foarte trendy, imprimat cu mesaje colorate, in stilul ei caracteristic de a indemna consumatorii de moda la un comportament pe cat posibil de rational/bio/eco s.a.m.d. Dar cat sa tot analizezi o sticla?! Parea ca defilare nu se sinchisea a incepe pana nu vine cineva. Cineva important, bineinteles.
Intr-un final, chiar in timp ce ma gandeam la asta, isi face aparitia Beth Ditto, cantareata americana lesbiana, celebra pentru imaginea sa controversata – promoveaza obezitatea si nu ii pasa de ce spun ceilalti in timp ce iese pe strada neepilata. A ajuns acompaniata de ovatiile deloc cuviincioase ale fotografilor si cameramanilor, pe care ii parasise demult rabdarea. Si cand se supara (fie vorba intre noi), chiar au gura sloboda. Nu stiu daca pledase vinovata sau nu, dar Beth a fost imediat transformata fara judecata in tapul ispasitor al intarierii inceperii show-ului.
Numai muzica prezentarii a reusit sa le opreasca limba luata la vale de-a binelea. S-au aratat pe rand modele imbracate psihedelic, in haine ce se voiau a fi inspirate din basmele Fratilor Grimm. Suprapunerile inedite de straturi incompatibile aparent,
majoritatea printate in culori nebunesti au hipnotizat intreaga sala. Si se pare ca efectul sa raspandit si asupra modelelor machiate, cum altfel decat strident, avand un extra fin adaos de mustata creionata deasupra buzelor. Cu capul in nori, unele ba s-au impiedicat, ba si-au scapat palariile, ba au calcat pe extremitatile rochiilor colegelor din fata…
Trebuie sa recunosc faptul ca nu aceasta a fost viziunea mea asupra personajelor cand am citit Hansel si Gretel. Personajele mele erau mult mai clasice fata de cele imaginate de Westwood. Totusi e bine de vazut si o alta varianta. La final Vivienne a fost primita cu un imens buchet de trandafiri multicolori de catre printesa colectiei. Impodobita cu o coroana roz, a tinut locul mireasei colectie numite generic Prince Charming. Vivienne Westwood n-a plecat de pe scena inainte de a-l saluta si a-I saruta obrajii lui Didier Grumbach, presedinte a Chambre de Couture Paris. El sa fi fost Prince Charming? Cine sa inteleaga bezelele varstei a treia?!