Designer genial, caracter enigmatic și impresionant, Karl Lagerfeld a murit marți, 19 februarie. Înconjurat de mister – nimeni nu poate să ateste exact la data lui de naștere și nici nu cunoaște cu certitudine detaliile vieții sale private
Nimeni nu poate spune care a fost adevărata vârstă a artistului german, de ani de zile, Lagerfeld a semănat în mod voluntar o îndoială asupra subiectului, ținând ascunsă ziua sa de naștere. Cu toate acestea, Karl Lagerfeld – al cărui nume real este Karl Otto Lagerfeldt – avea aproximativ douăzeci de ani când a ajuns la Paris pentru prima dată, cu mama sa. Tânărul Karl a câștigat primul premiu în cadrul concursului “International Wool Secretariat”, pentru care se lupta cu o altă tânără speranță, Yves Saint Laurent – viitorul său cel mai bun inamic. Pierre Balmain, care făcea parte din juriu, îl observă și apoi îl recrutează ca asistent.
Nebunia Lagerfeld – de la Balmain la propriul brand
Apoi totul se accelerează în viața lui Lagerfeld: după ce și-a făcut mâna la Balmain, este numit director artistic la Jean Patou. Stilistul în devenire începe o carieră ca designer independent. Rapid, creează haine pentru Chloe si Fendi – brandurile care se folosesc de serviciile sale în 1963 și 1965. În 1983, la doisprezece ani de la moartea lui Coco Chanel, este numit director artistic al casei de pe rue Cambon. În acest moment intervenția în modă a celui care va fi poreclit mai târziu “Kaiser of fashion” îl propulsează cu viteză maximă în lumea modei. Apoi, în 1984, își lansează propria marcă înregistrată, iar în 1986 ajunge în punctul culminant al carierei sale. Nimic nu-l oprește pe Karl Lagerfeld, care pare să aibă formula perfecta pentru a scoate din dulapuri tendințele ușor prăfuite – pe care le aduce apoi în prim-plan și le modernizează.
La începutul anului 2000, Karl Lagerfeld apare cu o nouă imagine. Slăbește 40 de kilograme pentru a intra în costumele Dior Homme, realizate de Hedi Slimane. Noul mileniu marchează un adevărat moment de cotitură în cariera stilistului, care se bucură din ce în ce mai mult de noua sa imagine și înmulțește proiectele pentru hainele noii generații. Numele lui devenit garanția unui lux modern se alătură unor proiecte mici și mari.
Lovitura de grație a fost însă senzația de auto-ironie cu care defila mereu. Dovada: în 2008, își oferă imaginea polițiștilor de la Siguranța Rutieră pentru a promova vesta galbenă într-o reclamă: “Este galbenă, este urâtă, nu merge cu nimic, dar vă poate salva viața.”