Tabu
CULTURE

Kronos Quartet, în concert la Bucuresti

Din coloanele sonore de la Reqviem for a dream  sau 21 Grams, la București

În ultimii 35 de ani ați colaborat cu artiști impresionanți prin număr și diversitate. Cum devine un artist interesant pentru Kronos Quartet?

Muzica noastră funcționează în multe feluri, practic fiecare piesă muzicală pe care am creat-o și fiecare compozitor cu care am colaborat sau artist invitat, au devenit parte din muzica noastră într-un fel cu totul special. De exemplu, cu Tom Waits am lucrat pentru opt, nouă piese și ne-am înțeles atât de bine, iar lucrurile au evoluat atât de firesc, încât am ajuns să concertăm împreună, iar acum lucrăm la o nouă înregistrare.

Tabu: Unde ați auzit de Taraful Haiducilor?
Kronos: Sunt una dintre trupele mele preferate din lumea întreagă. I-am ascultat pentru prima dată, acum 15 ani, în casa unui prieten din Londra. Era o odă pentru Ceaușescu. A fost pentru mine o experiență incredibilă. Nu mai auzisem niciodată așa ceva. De atunci mi-am dorit foarte mult să-i întâlnesc și să cântăm împreună.

Tabu: Kronos este foarte cunoscut pentru muzica creată pentru filme. Vă doriți să mai colaborați cu Clint Mansell?
Kronos: Da, sigur ca da, chiar și acum Clint Mansell lucrează la o piesă pentru noi. „Requiem for a dream” și „The Fountain” sunt creații incredibile și așteptăm cu încântare să mai colaborăm cu el.

Tabu: Pentru ce film v-ar fi plăcut să creați coloana sonoră?
Kronos: Mi-ar fi plăcut mult ca noi sa fi putut creea muzica pentru filmul “The Day the Earth Stood Steel”, scrisă de Bernard Herrmann. Ne-a inspirat atât de tare, încât am creat propria noastră versiune pentru soundtrack-ul acestui film, unul dintre primele SF-uri din cinematografie.

Tabu: Care este figura care a influențat cel mai mult ceea ce este astăzi David Harrington?
Kronos: Fără profesoara mea de vioară, Veda Reynolds. A fost acel tip de profesoară care aplica o tehnică pesonalizată pentru fiecare dintre elevii ei. Avea capacitatea de a preda pentru 20 de elevi aceeași piesă, într-un mod aparte, pliabil pentru fiecare personalitate în parte. Ea m-a făcut conștient de relația care se crează între corp și vioară și m-a învățat să-mi creez propria relație cu muzica și cu vioara, ca instrument muzical. Obișnuiam să studiez cu ea vioara de la 6 la 8 ore pe zi, timp de 30 de ani, până acum cinci ani, când ea a murit.

Tabu: Cât timp veți sta în România?
Kronos: Numai două zile în care sper însă că voi primi de la public cât mai multe mostre de muzică creată în România, din toate genurile posibile, underground, electronică, pop, etnica sau clasică.

ARTICOLE SIMILARE

Programul festivalului Massif, din Poiana Brașov, pe fiecare dintre trei scene

Andreea Damian

432 de milioane de dolari a obținut Ed Sheeran din încasările turneului din 2018

realitatea

Englezii au călărit unicorni gonflabili după victoria cu Tunisia

realitatea

Rezultate PISA 2018. Aproape jumătate din elevii români sunt analfabeți funcțional

Andreea Damian

Bucharest International Dance Film Festival la a VIII-a ediție: 8 – 11 septembrie 2022

Andreea Damian

Rezidența BRD Scena9 ⎢Expoziția „PostPunk”

Ciocîrlan

Scrie un comentariu