Kylie Jenner avea doar 10 ani când și-a făcut debutul în show-ul reality al familiei sale – Keeping up with the Kardashians. După alți 10 ani, reality-ul încă mai este difuzat și are succes iar cea mai mica dintre surori a devenit cea mai bogată.
Săptămâna trecută Forbes a declarat-o pe Kylie Jenner, în vârstă de 20 de ani, cea mai bogată membră a familiei Kardashian. Practic, cu toată faima surorii sale mai mari, Kim, mezina a ajuns să câștige 900 de milioane de dolari, de trei ori mai mult decât Kim.
Bine, Forbes a mai scris și că tânăra Kylie este una dintre puținele reprezentante ale noii generații care și-au construit singure averea care ajunge în curând la un miliard de dolari. Să fim serioși, e tot doar o fată de bani gata și care n-a lucrat o zi din viața ei, singura diferență este că s-a preocupat ceva mai mult de cum să-și sporească averea decât de cluburi și haine de lux, așa cum au făcut surorile ei.
Firma ei – Kylie Cosmetics – este una dintre cele mai mari generatoare de bani. Produsele sale nu se vând în magazine și nu se promovează în mod traditional, nu pentru că nu ar putea ci pentru că nu are nevoie de asta. Kylie se bazează exclusiv pe imaginea ei de pe rețelele sociale. Are 110 milioane de urmăritori pe Instagram, majoritatea sunt adolescente adică exact publicul țintă căruia îi sunt adresate produsele Kylie Cosmetics.
Succesul său se vede și când observi locul pe care l-a ocupat în industria produselor de frumusețe la nivel global, Kylie Cosmetics apărând într-o mulțime de promo-uri ale unor influenceri și vloggeri din domeniu. Kylie și-a lansat primul kit pentru buze în luna noiembrie a anului 2015. A ales acest produs pentru debut și din cauza faptului că toată presa specula pe seama unui posibil implant în buze pe care l-ar fi făcut. A realizat apoi o mulțime de tutoriale și multe fane din întreaga lume le-au recreat și le-au postat online așa că în 2016, Kylie a avut o vânzare de 19 milioane de dolari într-o singură zi! Apoi, în câțiva ani a reușit să obțină venituri de 630 de milioane de dolari trecând de la kittul pentru buze la alte produse cosmetice.
Kylie Cosmetics nu este singurul brand care a reușit să “se vândă” pe milioane de dolari exclusiv online. Alături îi sunt Huda Beauty și Anastasia Beverly Hills care cu ajutorul YouTube au devenit la fel de faimoase. Explicația constă într-un fel de democratizare a industriei cosmeticelor. Căci de ani de zile, consumatorii se bazează pe experiențele și tutorialele care apar în rețelele sociale și nu pe numele sau renumele unui brand.
Corporațiile, firmele tradiționale de cosmetice nu mai fac față în lupta cu persoanele publice deși încearcă să își câștige fani folosindu-se de vloggeri sau influenceri care să devină reprezentanții publici ai produselor. Consumatorii nu mai vor reclama tradițională căci prefer mai nou să-și aleagă produsele în funcție de personalitatea, credințele etice și comportamentul reprezentanților acestor produse.
Kylie Cosmetics are doar 12 angajați dintre care doar 7 lucrează full-time. Majoritatea operațiunilor și producția sunt externalizate.