Maria Grazia Chiuri, prima femeie designer de la Christian Dior îşi continuă prezentările de modă cu tema femeii puternice, femeii independente.
Ea consideră că moda reprezintă imaginea publică a feminităţii. “Munca mea ca designer constă în a crea garderoba perfecta pentru imaginea pe care femeile vor să o prezinte despre ele. Trebuie să ascultăm ce spun femeile, să auzim care este punctul de vedere al noii generaţii de femei despre lume” a spus ea la Muzeul Rodin, după spectacolul care a deschis evenimentul Paris Fashion Week.
Este al patrulea sezon la care participă Maria Grazia Chiuri, cea care a lansat tricoul Dior pe care scria “Toţi ar trebui să fim feminişti” iar mesajul pentru prezentarea ei de modă de acum a fost “Drepturile femeilor sunt drepturile omului”. Designerul s-a inspirat din expoziţia despre anul 1968 de la Muzeul de Artă Modernă din oraşul său natal – Roma. Întoarsă la Paris, Maria Grazia Chiuri a cercetat arhivele Dior din acel an şi a găsit o poză cu o tânără care stătea în faţa unui magazine ţinând în braţe o pancartă pe care scria “Susţineţi fusta mini” – în semn de protest împotriva hainelor uşor conservatoare ale designerului care reprezenta pe atunci Dior – Marc Bohan. Apoi a aflat că Marc Bohan a introdus o serie nouă, dedicată exclusiv tinerelor pentru a le oferi exact genul de haine pe care şi-l doreau. Ceea ce, spune ea, dovedeşte faptul că moda se schimbă în funcţie de cerinţele femeilor şi nu invers. Cel puţin la Dior.
Noua estetică a colecţiei Dior se bazează pe logouri puternice sub straturi de haine transparente, jachete combinate cu fuste fluide, o combinaţie între anii 60 şi un stil uşor băieţesc. Atracţia colecţiei a fost un pulover alb-negru pe care scria cu litere de tipar “Am spus nu, nu, nu şi nu” – cu legătură directă la cazurile de hărţuire sexuală şi faptul că încă mai sunt oameni care consideră că uneori NU poate să însemne DA.