Sfârșitul Săptămânii modei la Paris a fost momentul perfect pentru lansarea noii sticle de apă minerală Evian pentru anul 2009. Cum tradiția cere ca în fiecare an un designer de marcă să conceapă o nouă haină pentru celebra apă, a venit rândul lui Jean Paul Gaultier să își încerce forțele.
Åži misiunea i s-a potrivit mănușă, mai ales dacă ne gândim la toate motivele acvatice care au populat creațiile designerului francez de-a lungul timpului. Exercițiul de stil întreprins de Jean Paul Gaultier a urmărit să ajungă la esența mărcii de apă. De aceea, inspirația principală a fost calitatea numărul unu a apei Evian: puritatea absolută. Designul inspirat de acest atribut a fost, evident, simplu, dar luxos.
Locul petrecerii de lansare a fost celebra piscină art-deco, Le Pontoise, din al cincielea arondisment al Parisului, care era populată, la doar câteva minute de la începerea evenimentului, de câteva sute de jurnaliști, modele, designeri și actori. Fiecare invitat a avut o cabină în care găsea binoclul de operă necesar pentru vizionarea spectacolului acvatic. Spectacolul, deși a început cu o întârziere de două ore, nu a dezamăgit pe nimeni.
Câțiva înotători au sărit în piscină, și, sub o feerie de lumini albe și albastre, au început să contureze simboluri, numele designerului, și să danseze în apă. Între timp, câteva zeci de manechini îmbrăcați în tricourile marinărești clasice Jean Paul Gaultier circulau printre invitați, încălzind atmosfera.
La finalul show-ului, toată lumea a înțeles mesajul transmis de Jean Paul Gaultier: naturalețea și simplitatea sunt calități rare, și tocmai de aceea atât de apreciate. Un design și o petrecere sunt cu atât mai rafinate cu cât sunt mai simple.