Un grup de companii din industria alimentară și a băuturilor răcoritoare, membre ale IAA, alături de CNA a început în 2008 o campanie națională de educare cu privire la un stil de viață sănătos, prin cele două componente ale sale: nutriație echilibrată și exercițiu fizic.
Susținătoare ale „Programului pentru un stil de viață sănătos” sunt: Agrana România, Coca-Cola, Hochland România, Kraft Foods România, Mars România, Nestle România, Unilever South Central Europe. Prima fază a campaniei din 2009 s-a încheiat prin anunțarea rezultatelor acțiunii „Lanțul Culorilor”, urmând ca în a doua fază a programului să se atragă atenția asupra condiției fizice a românilor și a alimentației acestora, iar în faza a treia să se implementeze activități cu scop educativ pentru promovarea unui stil de viață sănătos.
Rezultatele primei faze arată că aproape 40% dintre români încearcă să aibă un stil de viață sănătos, cu o alimentație echilibrată și mișcare în fiecare zi. Studiul „culorilor” a fost realizat în perioada 23 iunie – 13 iulie 2009, pe un eșantion de 13.000 de persoane. Pentru toate cele 13.000 de voturi care au fost strânse atât de pe site-ul www.putindinfiecare.ro (2.370 de voturi) cât și prin acțiunea de sampling (10.630 voturi) a fost aleasă o culoare care să exprime fiecare atitudine cu privire la stilul de viață.
Conform studiului 9% dintre respondenți sunt sedentari și mâncăcioși, alegând culoarea roșie, 15% sunt activi și atenți la alimentație, alegând culoarea verde, 22% încearcă să mănânce echilibrat și să facă mișcare, alegând culoarea galbenă, iar 54% sunt indiferenți și nepăsători cu privire la stilul lor de viață, alegând culoarea neagră. Pentru fiecare vot a fost legată o panglică colorată pe unul din cei patru stâlpi ai culorilor montațiîn Parcul din Piața Unirii din București,în momentul de față, stilul de viață al românilor fiind declarat în 10 Km de panglici colorate.