Sa vinzi in cantitati mari poate fi si un dezavantaj in vremuri de restriste economica. Dintre toate formatele de comert modern, scaderea consumului pare sa ricoseze in special in retelele de tip cash&carry. “E adevarat: magazinele cash&carry sunt ceva mai afectate decat alte forme de comert, avand in vedere ca, in perioade de criza, micii comercianti si hotelierii sunt la randul lor afectati”, spune Alexandru Vlad, directorul executiv al Selgros Romania, al doilea mare retailer de pe piata autohtona, dupa Metro Cash and Carry.
Dupa doi ani consecutivi de crestere de peste 30%, planurile ambitioase de dezvoltare creionate de Selgros in trecutul nu foarte indepartat sunt in curs de rescriere. Motivul: s-au schimbat conditiile de piata, ceea ce-l face pe Vlad sa judece perspectivele companiei pe care o conduce in termeni de “atunci“ si “acum“.
Concret, daca “atunci” ritmul de extindere era de cel putin doua sau trei magazine noi pe an – retailerul german ajungand in opt ani sa numere 17 magazine de tip cash&carry in Romania – , “acum”, mai exact in 2009, Selgros deschide cu “relativa siguranta”, dupa cum se exprima Vlad, doar un magazin, in Capitala. In conditiile in care conationalii de la Metro, concurentul direct al retelei Selgros in tara, au anuntat ca nu au planuri de expansiune, acesta ar putea fi singurul magazin cash&carry deschis anul acesta in Romania. Sa fi ajuns segmentul cash&carry la maturitate pe piata locala? Care sunt strategiile rescrise ale retelelor de acest tip cititi in MONEY EXPRESS . (Ileana Ilie)
1 comentariu