Marius Hagger, care conduce trustul de presa elvetian Ringier, editor al ”Libertatea”, ”Evenimentul Zilei”, ”Capital”, considera ca presa din Romania nu a atins inca varful crizei.
”Abia dupa vacanta de vara va urma ce e mai greu”, a declarat Marius Hagger, director general Ringier România, pentru MONEY EXPRESS, in primul sau interviu din acest an. Consumul privat nu a fost afectat complet, spune el, astfel ca e de asteptat ca in curand oamenii sa nu mai faca investitii mari, in masini, mobila, electronice. ”In cele din urma, reduc si cheltuielile cu hrana. Retailul va fi lovit”. Astfel, si 2010 va fi un an de criza, ”abia din 2011 vom vedea semne de revenire”.
Calitatea editoriala si digitalizarea sunt primele directii de investitii pe lista sefului Ringier Romania, cu afaceri de cca. 47 mil. euro in 2008. Prin investitii, Hagger intelege si achizitii. ”Vom targeta afaceri din e-commerce, anunturi”, indica el. ”Credem, ca si alti publisheri, in potentialul de venituri obtinute din tranzactiile pe internet – comert electronic si servicii”, explica managerul Ringier. Cititi in MONEY EXPRESS din aceasta saptamana ce strategie adopta cel mai mare editor de presa din Romania in lupta cu criza si cu ceilalti competitori, dar si care sunt scenariile sale de dezvoltare in zona digitala.