Octavian Iordăchescu, părintele Duminicii în familie, povestește în exclusivitate pentru Paginademedia.ro despre începuturile emisiunii, despre cum a intrat Mihaela Rădulescu în format, dar și despre emisiunea de acum de pe Realitatea TV. “La început, Mihaela Rădulescu a venit pe gratis”, își aduce aminte Octavian Iordăchescu, cel care a lansat Duminica în familie împreună cu Dumitru Moroșanu, acum aproape 15 ani. Iordăchescu povestește că și emisiunea de acum, de pe Realitatea TV, trebuia să fie realizată de el, împreună cu Ovidiu Moroșanu și să se numească Duminica în familie (pentru că ei dețin brandul). La un moment dat însă “nimeni de la Realitatea n-a mai răspuns la telefon, la mail sau la mesaje”. Alegerile Mihaelei a fost produsă de o altă echipă.
Totodată, într-un text scris în exclusivitate pentru Paginademedia.ro, intitulat Mitraliera Mihaela Rădulescu, “tatăl” Duminicii în familie o ironizează pe Mihaela Rădulescu: “Nu trebuie sa fii genial, nici sa castigi concursul “master–chef” pentru a reusi sa faci un produs digerabil daca ai reteta invatata bine de la cei ce stiu.”
Petrișor Obae: Cum a apărut ideea cu emisiunea Mihaelei Rădulescu pe Realitatea TV?
Octavian Iordăchescu: Pe la începutul anului, am fost contactat de cei de la Realitatea TV pentru un format Duminica în familie, adaptat pentru un post de știri. Înainte de asta, chiar Mihaela Rădulescu ne-a anunțat într-un mesaj că “o să lucrăm din nou”, dar nu am știut despre ce este vorba. Noi le-am dat formatul celor de la Realitatea. Ne-au cerut să îl mai lucrăm. L-am mai aranjat puțin. Stabilisem să îl începem de 8 martie. Am văzut și viitorul platou în construcție. Știu că ni s-a cerut o reducere de buget, o redimensionare a lui. Am făcut-o Și deodată toți au dispărut. Apoi nu a mai răspuns nimeni la telefon, la SMS, la mailuri. Inclusiv Mihaela Rădulescu. Nu ne-a mai chemat nimeni. Se întâmpla prin martie. Tatulici a fost singurul care ne-a răspuns, ne-a spus că și pe el l-au încurcat, dar nu el este cel care decide acolo.
Ce vedeți pe post seamănă cu ce ați propus?
Sigur că seamănă, dar nu este chiar la fel. Ce face Mihaela Rădulescu este o emisiune orientată mai mult pe divertisment, decât ce am propus noi: o orientare pe știri. Noi ne gândeam să lucrăm formatul pe specfificul unui post de știri, așa cum ni s-a cerut. Ei nu au mai făcut asta.
(…)La Mihaela Rădulescu cum ați ajuns /in 1998, pentru “Duminica in familie”/?
Am făcut o grămadă de castinguri. Și ea era pe lista noastră de la început. O știam de la Tele 7 abc. La un moment dat, s-a întâlnit cu colega noastră, Ada Vertan. Vii, a întrebat-o? “Vin și gratis|, a spus ea. Și așa a fost, la început.
Cât a lucrat Mihaela Rădulescu gratis?
Nu știu exact. Puțin, până când am început să câștigăm. La început, făceam jumate jumate cu Antena și costurile, dar și publicitatea. După două trei emisii, am început să câștigăm și bani. Pot spune că am câștigat bani cu Duminica în familie.
E greu să o înlocuiești pe Mihaela Rădulescu?
E foarte greu. Ea este foarte bună, este excepțională chiar.
Reporniți Duminica în familie, pe formatul de acum?
Dacă Antena îl vrea, am deja patru idei de fete care pot prezenta. Noi vrem. Doar să vrea și Antena.
MITRALIERA MIHAELEI RADULESCU
Octavian Iordăchescu a scris – pentru www.paginademedia.ro – și un text despre prima emisiune realizată de Mihaela Rădulescu la Realitatea TV.
“Nu trebuie sa fii genial, nici sa castigi concursul “master–chef” pentru a reusi sa faci un produs digerabil daca ai reteta invatata bine de la cei ce stiu. Diverse ingrediente, puse, dupa gust, pot adauga oarece nuante fara mare importanta. Este si cazul fostei noastre colege, Mihaela Radulescu, care de-a lungul anilor a incercat tot felul de retete dar s-a intors la vechea matca, uneori spasita, alteori mimand inocenta.
S-a intamplat ceva si in aceasta saptamana, cand, dupa doua luni de tratative cu statia la cererea conducerii Realitatea TV (format, deviz, generice, conceptie scenografica, etc.), Mihaela si staff-ul sau au hotarat ca pot face si singuri ceea ce propuneam noi. Am asteptat cu nerabdare sa vedem noul format, asa cum ne propunea “noua si valoroasa echipa”. Si ce-am vazut? “Alegerile Mihaelei”, un produs “copy–paste” dupa conceptia, filozofia si formatul impus de noi de-a lungul anilor.
Un vechi banc spune ca un meserias de la Cugir – uzina de masini de cusut si arme – si-a propus sa-i faca sotiei cadou – o masina! Azi o piesa, maine alta, luate din fabrica, au ajuns toate acasa si suparare mare: oricum monta bietul om piesele, tot mitraliera iesea. Cam asta i se intampla si Mihaelei!
“Duminica in familie” a fost singurul format care i-a iesit bine asa cum noi am intuit cu ani in urma si care a impus-o in lumea televiziunii. In rest? Un pic de impostura, un pic de lasitate si chiar un pic de nerusinare. Altfel nu se explica brusca tacere a tuturor celor de la statie – patroni, vedeta, producator! Au fost cuprinsi brusc de sindromul strutului cu capul in nisip – ignorand ca s-ar cadea sa ne comunice un raspuns!
Desigur nu stie toata lumea ca a da buna ziua e o optiune dar a raspunde este o obligatie. Chestie de educatie.
Peste toate, mai citim si declaratii despre viitorul format “infotainment” – despre minunatul colectiv, etc, etc.
Tot o vorba veche spune ca daca ai bagat picioarele in supa, macar nu le mai misca, nu fă valuri !” Octavian Iordachescu