Tabu
CULTURE

MR. Giuseppe Stefanel, PDG Stefanel Group

tabu: Acum, România face parte din Uniunea Europeană. A schimbat acest lucru în vreun fel planurile dumneavoastră de dezvoltare a afacerilor în țara noastră?

Giuseppe Stfeanel: În mod cert, logica economică de la începutul anilor ’90 nu a ușurat pătrunderea pe piață. Astăzi marca Stefanel este o realitate importantă pe teritoriul României atât din punct de vedere al recunoașterii brandului, cât și prin prezența a numeroase magazine.
Ne bazăm pe cele 12 puncte de vânzare din care 6 în București. Dar nu sunt mulțumit încă!!!! Dorința de a continua extinderea în teritoriu o am în mod automat și aș vrea să ajungem să deschidem magazine și în alte orașe din România în care nu suntem prezenți (ne gândim, de exemplu, la Oradea, Arad, Pitești și altele.) Intrarea României în Comunitatea Europeană schimbă în continuare piața. Sunt favorizate deschiderile de noi centre comerciale și so­sesc noi branduri. Experiența acumulată până în prezent (anii de muncă, cercetări, investiții) ne încurajează să înfruntăm această nouă provocare cu doza potrivită de hotărâre pentru realizarea obiectivelor pe care le-am stabilit.

tabu: Stefanel este una dintre primele mărci italienești lansate pe piața din România în anii ’90. Cum ați luat această decizie?

 G.S.: Suntem prezenți în România încă din 1991. Atunci nu exista nici un brand internațional și nici un magazin de îmbrăcăminte asemănător cu cele pe care ne-am obișnuit să le vedem în toate orașele lumii. A fost o alegere pe care am fost obligați să o facem, aceea de a fi prezenți în mod direct, dar este și cea care ne dă cele mai multe satisfacții și pe care putem să o gestionăm cel mai bine.

tabu: A fost dificil să vă faceți cunoscută marca aici?

G.S.: Acum în România se găsește o piață din ce în ce mai evoluată și exigență în ceea ce privește fashion designul. În anii ’90, consumatorii veneau după o perioadă în care nu exista nici modă nici concurență. După aproape 20 de ani, consumatorii români sunt mult mai exigenți și atenți, atât la design, cât și la calitatea produselor.

tabu: Vă aflați pentru prima dată în România?

G.S.: Sigur că nu!

tabu: Crearea noilor modele pentru o anumită colecție depinde de piață?

G.S.: În general, colecțiile se nasc observând societatea și schimbările sale. Se nasc din artă, din design, ne inspiră strada etc. Moda este din ce în ce mai mult o oglindă a ceea ce trăim, sau a ceea ce vom trăi.

tabu: Cum găsiți piața din România?

G.S.: Piața românească se schimbă rapid atât din punct de vedere financiar, cât și din punct de vedere profesional, iar într-un viitor apropiat va fi posibil să rămână structura deja existentă, dar să fie sprijinită de oameni de afaceri calificați, pregătiți să recepționeze o activitate de parteneriat cu noi.

tabu: V-ați gândit să adoptați denumirea Stefanel drept marcă comercială încă din 1979. Cum s-a petrecut acest lucru? Nu v-a fost teamă de competiție?

G.S.: Stefanel are circa 700 de magazine în lume, cu o cifră de afaceri pe întreg Grupul de circa 810,8 milioane de euro. Locomotiva noastră aici, ca și în restul rețelei noastre din lume, este reprezentată de tricotaje (prin acestea înțeleg toate produsele care se reali­zează din fire tricotate cum sunt puloverele, rochiile și accesoriile) pe acestea se bazează succesul brand-ului nostru în toată lumea.

tabu: Doriți să transformați brandul Stefanel în „griffes industriale”. Ce înseamnă acest lucru?

G.S.: Dorim să fim recunoscuți în toată lumea ca o marcă dinamică, reînnoind în mod constant propunerile și oferind o experiență de shopping inovatoare și surprinzătoare. Propunând un produs de design industrial, actualizat și în pas cu tendințele, dezvoltând afacerea principală cea din sectorul tricotajelor.

tabu: Cum este procesul de creație? Designerii urmează anumite trenduri sau creează în totalitate? Aveți un manager de creație?

G.S.: Responsabilă este dna Maria Maria, cea care coordonează un grup de circa 20 de persoane, angajați și importanți colaboratori internaționali.

tabu: Nu ați fost tentat să angajați un designer foarte cunoscut așa cum fac celelalte branduri?

G.S.: Avem mulți colaboratori străini.

tabu: Cum este femeia Stefanel? Este mult diferită de cea din anii ’80?

G.S.: Femeia Stefanel este o femeie SĂNĂTOASĂ, cu un stil tineresc. O femeie independentă, plină de VITALITATE, dinamică, activă, curioasă. Este o femeie cosmopolită și în armonie cu ea însăși și cu ceilalți. Călătorește, citește, este atrasă de nou, inclusiv de noile tehnologii. Este glamour, la modă, fără să își piardă personalitatea. Caută acele produse care să îi pună în valoare stilul și caracterul. Este ușor de atras de către o vitrină care comunică originalitate care este în măsură să îi stimuleze dorințele.

tabu: Care sunt valorile Stefanel?

G.S.: ACCESIBILITATE. Deoarece propunem un produs de design, actual, fashion și niciodată banal.

tabu: Accesibilitate înseamnă?

G.S.: Accesibilitate nu înseamnă doar „la preț potrivit“, ci și un produs ușor de purtat, de combinat, modern și care să fie ușor de recunoscut; care se achiziționează dintr-un magazin atrăgător, cald și primitor; deci pro­punem maximă grijă la detalii și mai ales la client. Å¢esături lucioase și transparente îmbinate cu țesături de in sau bumbac, mai rustice. Un mix inspirat din anii ’70 și ’80: flori hippy mixate cu o aromă etnică/safari. Materialele tricotate sunt ușoare, amestecate cu diverse țesături, foarte potrivite pentru rochii, fuste și jachete. Blocuri de culoare și dungi pentru articolele cele mai moderne. Culori neutre și amestecuri de tonuri strălucitoare și solare.

ARTICOLE SIMILARE

Cum să scârbeşti o femeie pe Facebook, în trei paşi simpli

Sărbătoritul zilei de 25 iulie

realitatea

BIANCA DRAGUSANU la ziua iubitului ei: FOTO!

Urzeala tronurilor, al optulea sezon: a meritat așteptarea?

Andreea Damian

Ce sa faci in timp ce iubitul tau se uita la meciurile Euro 2016

realitatea

Notre Dame este instabilă: un vânt puternic ar putea face zidurile să se prăbușească

realitatea

Scrie un comentariu