Pe piața locală de carte, unele lanțuri de librării intră, altele ies. Cărturești se extinde încet dar sigur, mizând acum pe centrele comerciale: o adevărată provocare pentru conceptul său.
“Mulți spun că publicul de mall e diferit. Nu este adevărat: se vinde la fel de multă religie și filosofie și artă în magazinele de stradă, la fel ca în cele din mall-uri”, spune Nicoleta Dumitru, care deține, împreună cu Åžerban Radu, lanțul de librării Cărturești.
De la o singură librărie mică deschisă în anul 2000 pe o străduță din centrul Bucureștiului, Cărturești a devenit acum un lanț de nouă unități, care vinde ceea ce Nicoleta Dumitru numește “produse culturale” în alte cinci orașe din țară. “Produse culturale” a căror vânzare le-a adus anul trecut celor doi parteneri o cifră de afaceri de 5,3 milioane euro, estimarea pentru acest an ridicându-se la 6,5 milioane euro.
Când intri în cea mai mare librărie Cărturești, amplasată într- casă veche din centrul Capitalei, te simți mai degrabă ca într-un muzeu de artă. Un “muzeu” în care intră circa 1.000 de persoane pe zi, iar cifra se dublează sâmbăta. La sfârșitul anului trecut, proprietarii au început extinderea librăriei, cumpărând o altă casă veche din spatele actualei librării.
În iunie, Nicoleta Dumitru estimează că extinderea va fi gata, rezultând cea mai spațioasă librărie din lanț, cu o suprafață totală de 1.800 mp. “Este un adevărat labirint”, spune glumind Nicoleta Dumitru, asta din cauza faptului că se trece dintr-o cameră în alta și dintr-o clădire în alta. Åži tot în vară, librăria, binecunoscută amatorilor prin ceainăria din interior, va beneficia și de o terasă. Citiți mai multe detalii despre business-ul Cărturești în numărul 100 al revistei MONEY EXPRESS