Ignoranta celor din jur sau nevoia de a se afla in centrul atentiei ar putea sa fie motivul pentru care unele persoane simt nevoia sa-si faca cumparaturile de la brandurile de lux.
Conform unui studiu american publicat de dailynews.com, se pare ca femeile care se simt neglijate sau nebagate in seama tind sa cumpere produse de la brandurile exclusiviste, in defavoarea marcilor mass market.
Cercetatorii de la Universitatea din Houston-Clear Lake si Texas au vrut sa descopere daca exista o legatura intre excluderea din societate pe care consumatorii o pot simti la un moment dat, si cum influenteaza asta nevoia lor de a face cumparaturi. Faptul ca atunci cand se simt marginalizate, femeile cheltuiesc bani pe haine de firma are si o explicatie simpla: vor sa fie sigure ca se fac remarcate si ca isi reafirma apartenenta intr-un grup si in societate.
Acest lucru este valabil doar in cazul in care femeile se simt ignorate. Cele care nu se simt respinse de societate nu sunt interesate de cumparaturile de firma, ci prefera sa-si canalizeze atentia in a-i ajuta pe ceilalti.
PS: Bineineteles, acesta este doar una dintre explicatiile shoppingului ca terapie. Nu sunt psiholog, dar shopping-ul mi se pare un “tratament” minunat. A venit vremea ca bautura, drogurile si alte refugii drastice sa iasa din moda.