A fost dezvăluită o nouă versiune „feministă” a Monopoly, în care jucătorii de sex feminin obțin mai mulți bani decât bărbații, în încercarea de a „învăța copiii despre diferența de remunerare între sexe”.
Hasbro, compania responsabilă pentru noua ediție a popularului joc de masă, a declarat că a lansat această versiune Monopoly pentru a celebra puterea feminină. Și, pentru prima dată în istoria francizei, mascota care apare pe coperta jocului este femeie. Într-o declarație, Hasbro a spus: „Este o nouă versiune a jocului care creează o lume în care femeile au un avantaj de care se bucură în mod normal și cel mai adesea bărbații. „Dar nu vă faceți griji, dacă bărbații își joacă cărțile drept, pot face și mai mulți bani.” Jen Boswinkel, director principal al strategiei globale de brand și marketing pentru Hasbro Gaming, a adăugat că intenția este ca femeile să obțină un avantaj din start.
În loc să cumpere proprietăți, jucătorii investesc în invenții create de femei, cum ar fi Wi-Fi, încălzire solară, etc. Jucătorii de sex feminin vor risca totuși să fie trimiși la închisoare, vor plăti taxe de lux și vor extrage jetoane șansă. În mediul online, criticii au atacat jocul deja acuzând compania că distorsionează în continuare viziunea creatorului inițial despre joc. “Acest nou joc este într-adevăr o glumă, considerând că Elizabeth Magie, o feministă puternică, a creat jocul pentru a arăta efectele negative ale monopolizării terenurilor, iar ulterior jocul original a fost furat de Parker Brothers, schimbat pentru a fi în favoarea monopolurilor”, a scris un utilizator. Nu este prima dată când Monopoly a fost hulit pentru actualizările diferite de jocul clasic.