Barbie a fost dintodeauna o papusa controversata, cel mai adesea fiind “acuzata” ca promoveaza un look prea sexual sau o imagine a unui corp exagerat de slab, nesanatos. Insa noua papusa care urmeaza sa fie produsa se incadreaza intr-un alt registru, umanitar, si poate chiar sa-i imbunatateasca capitalul de imagine.
Datorita unei campanii initiate pe Facebook de Rebecca Sypin si Jane Bingham, producatorii celei mai renumite papusi din lume, Mattel, vor scoate o editie limitata Barbie fara par, pentru copiii care sufera de cancer sau alopecie.
Campania a fost initiata dupa ce Bingham si fiica ei si-au pierdut parul in lupta cu cancerul. Mattel a anuntat pe pagina de Facebook ca vor crea “ o prietena a lui Barbie, care va avea si peruci, palarii, esarfe si alte accesorii.”
Papusile nu vor fi puse insa in vanzare, ci vor fi donate si distribuite in spitalele de copii care se confrunta cu problema lipsei parului.
Intre timp insa producatorii papusilor Bratz si Moxie Girlz vor scoate si ei o linie de papusi fara par, True Hope, care va putea fi achizitionata incepand cu luna iunie. La fiecare papusa vanduta va fi donat un dolar cercetarilor privind cancerul.