Statutul marital pe internet. Rețelele sociale, precum Facebook, oferă informații despre statutul marital al utilizatorilor. Brian Solis, guru de social media, propune o proporție de 43% bărbați și 57% femei pe Facebook. Pentru ambele grupe, conform Hubspot, peste 33% sunt necăsătoriți sau nu fac publice informații despre relațiile în care sunt implicați, iar un procent de până la 5% mint sau au mințit despre statutul relațiilor lor (proporția fiind mai mare în rândul bărbaților).
Nu există rețele sociale patriarhale. Dacă încă mai credeți că societatea are tendințe patriarhale, trebuie să excludeți internetul din ecuație. Un număr redus de rețele (LinkedIn, YouTube, deviantART) sunt tărâmuri ale egalității între sexe, iar marea majoritate sunt matriarhate: Ning, Facebook, Twitter și MySpace au o proporție mai mare și mai influentă de utilizatori femei (via InformationIsBeautiful).
Tonul confesional, încă nestăpânit de bărbați. Conținutul nou de pe bloguri și rețele sociale rămâne un domeniu feminin, cu 55% mai mult conținut partajat de femei în comparație cu bărbații. Femeile sunt în control și când vine vorba de interacțiune, ele comentând, plăcând sau transimțând mai departe cu până la 40% mai mult conținut decât bărbații. Este interesant și felul în care utilizatorii de internet își descriu activitatea pe internet: peste 40% cred că activitatea lor este orientată jurnalistic, 75% cred că este sinceră și 54% consideră că oferă opinii experte despre subiectele tratate.
Adicțiile la pornografie pe internet. Numai 10% din utilizatorii activi recunosc că sunt dependenți de pornografie pe internet, 26% dintre aceștia fiind femei, conform Safe Families. Într-un internet care este 12% pornografic, bărbații sunt responsabili de cele 25% căutări și 35% descărcări de conținut X. 70% dintre bărbații cu vârste cuprinse între 17 și 24 ani vizitează cel puțin o dată pe lună site-uri de profil. Faptul că 34% din utilizatori consideră că au fost expuși în mod involuntar la pornografie pe internet arată că utilizatorul de rând nu cunoaște filtrele și setările de conținut care ar putea elimina interacțiunea cu pornografia din experiența internetului.
Deschiși, dar neglijenți. 65% dintre bărbați sunt mult mai deschiși la a începe o relație amoroasă pe Facebook, spre deosebire de femei, care sunt mai reticente. Deși bărbatul de rând petrece mai puțin timp pe internet decât femeile, nu trebuie luat ca un semn de gestiune exemplară a timpului. Comportamentul bărbatului de rând este, în cel mai bun caz, neglijent, cu schimbări bruște de atitudine și cu o etichetă flexibilă a internetului. Conform unui studiu organizat de Oxygen Media, bărbații tind să publice fotografii de cuplu pentru care nu au cerut acordul partenerului, să spioneze fostele interese amoroase, dar nu oferă voluntar informații din viața privată. Un segment considerabil de timp este folosit de 58% dintre bărbați pentru a spiona viața persoanelor cu care sunt prieteni în viața virtuală, dar nu și în cea reală (frenemies).