A avea obiective de cuplu este de fapt un semn al unei relații sănătoase. Nu puteți derula profilurile de socializare fără acest hashtag de cuplu drăguț.
În ultimii ani, hashtagurile s-au înmulțit pe rețelele de socializare. Unele sunt folosite pentru a denunța rasismul sau chiar agresiunea sexuală. Altele apar cu provocări sau dezvăluie noi tendințe. Printre cele mai frecvente „hashtag-uri” se numără conceptul „obiective de cuplu”. Dar ce înseamnă asta cu adevărat?
32.630.301. Acesta este numărul de mențiuni și publicații strânse de hashtagul #CoupleGoals pe Instagram. Există, de asemenea, o mulțime de conținut asociat cu acest cuvânt cheie pe Twitter. Făcând clic pe această etichetă, găsim fotografii și videoclipuri ale cuplurilor anonime care par a fi îndrăgostite și fericite, dar și imagini ale cuplurilor de vedete, precum Ryan Reynolds și Blake Lively, Priyanka Chopra și Nick Jonas sau Victoria și David Beckham. Multe conturi sunt, de asemenea, dedicate „obiectivelor de cuplu”.
Obiective de cuplu: ce este este acest fenomen?
Termenul CoupleGoals se traduce prin „obiective de cuplu”. Conceptul face referire la un cuplu care se străduiește să fie unul perfect sau să obțină o relație „ideală”. În spatele acestor două cuvinte se ascunde o viziune a iubirii la care aspiră unele cupluri și încearcă să corespundă unor standarde.
Prin fotografii sau videoclipuri, publicate pe rețelele de socializare, putem vedea că oamenii sunt îndrăgostiți, complici, fericiți. O arată sărutându-se, râzând, expunându-și ieșirile la masă și cadourile pe care și le fac reciproc. În general, aceștia au mai multe puncte comune și interese, cum ar fi călătoriile. Își împărtășesc fotografiile pe rețelele de socializare în timp ce sunt în vacanță, pe o insulă pustie, pe vârful unei stânci sau la munte.
Doctorul în neuroștiințe, sexolog și terapeut de cuplu Aurore Malet-Karas explică pentru Femme Actuelle faptul că aceste cupluri care vor să atingă niște obiective și să transmită o imagine bună despre ei înșiși pe rețelele de socializare trebuie să facă un pas înapoi. Motivul este simplu: aceste cupluri „perfecte”, cunoscute sau care fac parte din anturajul lor, se arată în cea mai bună lumină pe rețelele de socializare și nu arată neapărat „părțile rele” ale relației lor, și anume conflictele sau problemele lor.
„Unii indivizi i-au idolatrat pe Brad Pitt și Angelina Jolie mulți ani, în special relația lor romantică, pentru că păreau să aibă o poveste romantică perfectă. Dar asta nu se potrivea decât cu imaginea pe care cuplul de vedete dorea să o arate publicului larg. Când cele două vedete s-au despărțit și au divorțat, oamenii care doreau să aibă aceeași relație romantică au fost surprinși, șocați și oarecum dezamăgiți”, spune terapeutul de cuplu.
Care sunt dezavantajele perechilor de goluri?
Aurore Malet-Karas precizează că aceste „obiective de cuplu” pot da naștere la complexe sau la un spirit competitiv în anumite cupluri care doresc să fie perfecte în toate circumstanțele. „În această situație, cuplul este o extensie a sinelui. Este un accesoriu sau un obiect care permite celor două persoane să existe”, indică terapeutul de cuplu. În acest caz, ne concentrăm mai mult pe imaginea îndrăgostiților decât cuplul în sine. „Trăim relația noastră romantică pentru noi înșine, dar prin ochii celorlalți”, adaugă ea.
Potrivit terapeutului sexual, „obiectivele de cuplu” au însă un efect pozitiv. Aceste relații romantice „ideale” pot încuraja unele cupluri să își stabilească obiective împreună, cum ar fi întemeierea unei familii, cumpărarea unei case sau chiar călătoriile. „Obiectivele fac posibilă acordarea unui sens relației”