Google Glass i-ar putea ajuta pe copiii cu autism să citească expresii faciale, spun studiile. Copiii care suferă de tulburări din spectrul autismului întâmpină adesea probleme în a menține contactul vizual și în interpretarea emoțiilor de bază, ceea ce le poate face dificilă socializarea. Dar cercetătorii spun că „ochelarii inteligenți”, care includ un ecran și un difuzor îi poate ajuta să înțeleagă mai bine și să identifice expresiile faciale. În unele cazuri, simptomele au fost chiar ușor reduse.
Tulburările din spectrul autismului (TSA) includ câteva afecțiuni – autism, sindromul Asperger, tulburarea dezintegrativă a copilăriei – iar simptomele pot varia, de la ușoare la severe. De cele mai multe ori, pacienților le este greu să comunice. Copiii sunt, de obicei, diagnosticați cu TSA după vârsta de două ani după ce prezintă semne, cum ar fi contactul vizual redus (aceștia nu răspund când sunt strigați pe nume) și efectuează mișcări repetitive (ca niște ticuri nervoase). Autismul este o tulburare de dezvoltare care afectează 1 din 59 de copii din Statele Unite, cu o prevalență mai mare la băieți, potrivit Centrului pentru Controlul si Prevenirea Bolilor, citat de Daily Mail.
O echipă de experți de la Universitatea Stanford din California susține că terapia comportamentală cu ajutorul Google Glass este mai puțin costisitoare și mai ușor de accesat. Cercetătorii au numit noua terapie „Superpower Glass”. Terapia, descrisă în constatările care urmează să fie publicate online pe 2 august în Medicina digitală npj, utilizează o aplicație concepută de Stanford, care oferă indicii în timp real despre expresiile faciale ale altor persoane unui copil care poartă Google Glass.
Dispozitivul, care a fost conectat cu un smartphone printr-o rețea wireless locală, constă dintr-un cadru de tip ochelari, echipat cu o cameră pentru a înregistra câmpul vizual al purtătorului, precum și un mic ecran și un difuzor care îi conferă purtătorului imagini vizuale și audio informație.
Pe măsură ce copilul interacționează cu ceilalți, aplicația identifică și își numește emoțiile prin difuzorul sau ecranul Google Glass. După una până la trei luni de utilizare obișnuită, părinții au raportat că copiii cu autism au făcut mai mult contact vizual și s-au legat mai bine de ceilalți.
Pentru acest studiu, publicat în JAMA Pediatrics, experții americani au urmărit 71 de copii cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani care au fost diagnosticați cu TSA. Cercetătorii au programat aplicația cu Google Glass pentru a-i ajuta pe participanți să recunoască expresiile faciale în timp real. În primul rând, atunci când o față este detectată de camera de luat vederi a ochelarilor, pe ecran apare un emoji care corespunde unei emoții. Apoi li se oferă un indiciu audip care clasifică emoția din opt expresii faciale: fericire, tristețe, furie, dezgust, surpriză, frică, neutru și dispreț.
Cercetătorii au conceput trei jocuri în care părinții se pot juca astfel cu cei mici. În „capturarea zâmbetului”, copiii dau altor persoane indicii despre emoția pe care doresc să o provoace, până când o altă persoană o acționează, ceea ce îi ajută pe cercetători să evalueze înțelegerea copiilor despre diferite emoții.
În „jocul liber”, copiii poartă Sticlă Google în timp ce interacționează sau se joacă cu familiile lor, iar software-ul furnizează purtătorului o tactică vizuală sau auditivă de fiecare dată când recunoaște o emoție chipul cuiva din câmpul vizual.
În „ghiciți emoția mea”, un părinte acționează într-o expresie facială care corespunde uneia dintre cele opt emoții de bază, iar copilul încearcă să o identifice. Jocul ajută familiile și cercetătorii să urmărească îmbunătățirea copiilor la identificarea emoțiilor.
Patruzeci de copii au folosit dispozitivul în sesiuni de 20 de minute de patru ori pe săptămână, în total șase săptămâni. După perioadele de studiu, cercetătorii au observat îmbunătățiri ale scorurilor SRS-II, care reprezintă un chestionar completat de părinți (la începutul și la sfârșitul studiului) cu privire la aptitudinile sociale ale copiilor lor cu autism, ceea ce înseamnă că simptomele autismului s-au diminuat.
Autorii acestei cercetări intenționează să testeze terapia la copiii care tocmai au fost diagnosticați cu autism și sunt pe lista de așteptare pentru tratament. Universitatea Stanford a depus o cerere de brevet pentru această tehnologie.
1 comentariu