Era prea frumos ca să fie adevărat. Aș adăuga, ar fi fost de-a dreptul ciudat să fie adevărat că un tablou al lui Picasso a fost găsit sub o piatră, la vedere, în România semiacoperită de zăpadă.
În imagini este scriitoarea româncă Mira Feticu, entuziasmată de găsirea tabloului.
„Descoperirea“ în România a unei presupuse lucrări de artă semnată de Picasso furată în 2012 dintr-un muzeu din Olanda, a făcut vâlvă în presa românească. Sincer, am crezut că a s-a mutat data de 1 aprilie sau că Darius Vâlcov, plictisit de pereți și cavouri și-a ascuns un tablou și în pădure. Deși ar fi fost puțin probabil să o facă punându-l sub o piatră, la baza unui copac. În fine, marea descoperire despre care s-a spus că ar fi „Tete D ‘Arlequin“, pictat de Picasso n-a fost nimic altceva decât o schemă de publicitate a teatrului colectiv BERLIN din Anvers.
Cele două persoane din spatele acestui colectiv, Yves Degryse și Bart Baele, au recunoscut păcăleala într-o scrisoare către cei care se presupunea că ar fi găsit niște „Picasso“ în Tulcea și anume scriitoare româncă Mira Feticu și jurnalistul olandez Frank Westerman. Păcăleala este legată de noul lor spectacol „True Copy“, a cărei primă reprezentație a avut loc joi, la Anvers. Spectacolul îi este dedicat maestrului falsificator olandez Geert Jan Jansen. Ambii bărbați au scris că scopul nu a fost ca Mira Feticu și Frank Westerman să viziteze, așa, neprogramat România. „Din păcate, s-a întâmplat altfel decât ne așteptam și regretăm.“ Ei mai spun că vor să se întâlnească cât mai rapid cu scriitoarea și jurnalistul care au, să zicem, au mușcat momeala.
Site-ul BERLIN a raportat între timp păcăleala și promite mai multe explicații în zilele următoare. „Tete D ‘Arlequin“, pictat de Picasso, a fost furat, împreună cu alte șase tablouri de maeștri, în noaptea de 15-16 octombrie 2012.