Cercetatorii de la Universitatea Kansas au demonstrat ca designul, culoarea, pretul si starea pantofilor pot ajuta la definirea trasaturilor de caracter ale purtatoarei.
In timpul unui studiu, cercetatorii au aratat unor studenti 208 fotografii de pantofi, acestia trebuind sa ghiceasca sexul, vârsta si statutul celor care-i purtau. Participantii urmau sa mai spuna daca omul este extrovertit sau introvertit, ce preferinte politice are si care este statutul lui social. Numai uitându-se la poze, studentii au ghicit 90% din trasaturile de caracter ale persoanelor carora le apartineau pantofii.
Astfel, e evident ca pantofii de firma apartin unei persoane cu venituri mari, pantofii colorati sunt purtati de persoane extrovertite, iar oamenii anxiosi au tendinta sa poarte incaltaminte noua si bine intretinuta.
Alte detalii sunt in schimb mai subtile. Pantofii practici si functionali apartin unor persoane agreabile, oamenii agresivi sunt inclinati sa poarte cizme, iar oamenii mai linistiti au incaltaminte draguta, dar nu prea confortabila.
1 comentariu