Pantone a lansat o nouă nuanță îndrăzneață de roșu, numită „Period”, pentru a ajuta la destigmatizarea menstruației. Noua nuanță – o „nuanță roșie energizantă și dinamică care încurajează pozitivitatea menstruației” a fost lansată ca parte a campaniei Seen + Heard, o inițiativă a unui brand suedez de îngrijire feminină.
Vicepreședintele Institutului Pantone, Laurie Pressman, a descris culoarea ca pe un „roșu încrezător” care poate ajuta la încurajarea conversațiilor pozitive despre menstruație. „O nuanță roșie activă și aventuroasă,îi încurajează pe cele care au menstruația să se simtă mândre de cine sunt – să vorbească despre menstruație cu siguranță de sine; să se ridice și să celebreze cu pasiune forța vitală incitantă și puternică cu care se nasc; îndeamnă pe toată lumea, indiferent de sex, să se simtă confortabil să vorbească spontan și deschis despre această funcție corporală pură și naturală”, a spus Pressman.
Menstruația rămâne un subiect tabu în multe părți ale lumii, afectând sănătatea oamenilor, educația și statutul socio-economic. În India, de exemplu, femeilor li se interzice uneori să gătească sau să atingă pe oricine în timpul menstruației lor, deoarece sunt considerate impure sau murdare, ceea ce poate contribui la o cultură a tăcerii și dezinformării în jurul practicilor igienice. Și într-o regiune vest-vestică a Nepalului, un studiu din 2019 a constatat că practica de a face fetele aflate la menstruație să doarmă în colibe, singure, este încă predominantă, în ciuda unei interdicții la nivel național.