Tabu
lifestyle

Parfumul altor vremuri: de vorba cu Marie Helene Rogeon

Tabu: Descendența dintr-o familie plină de istorie influențează stilul de a gândi, a merge, a vorbi, felul în care se vede viața, dar și stilul de viață. Este adevărat?
Marie Helene Rogeon: A fi moștenitoarea unei familii vechi în­seamnă, după părerea mea, să păstrezi in­tacte valorile perene în spiritul cărora au fost crescuți și în care au crezut strămoșii tăi. Ești reprezentantul unei epoci trecute, propriul reprezentant și co-creator al viito­rului pentru că, de felul în care reușești să îți împlinești datoria de suflet față de strămoșii tăi depinde ca tot ceea ce ei au creat bun să aibă ecoul cuvenit mai departe.

Tabu: Ați lucrat în industria parfumeriei, la Givenchy. Ați moștenit ceva secrete?
Marie: Stilul Givenchy în ceea ce privește parfumul și asocierea imaginii la un moment dat cu eleganta și enigmatica Audrey Hepburn au contribuit, în ceea ce mă privește, și la definirea stilului. Les Parfumes de Rosine sunt esențe elegante, având la bază note de trandafir, rafinat prelucrate.

Tabu: Les Parfums de Rosine a fost creat de Paul Poiret pentru fiica sa Rosine, în 1911. Deși François Coty, care credea în succesul companiei, a încercat să o cumpere, ea a dispărut până în 1991 atunci când ați relansat-o. De ce un brand de succes a devenit istorie pentru atât de mult timp?
Marie: Primul Război Mondial a curmat foarte multe destine. Printre „victimele“ mai târzii ale acestei perioade s-a numărat și Paul Poiret. După recesiunea din timpul anilor războiului, 1914 – 1918, a urmat o perioadă în care popularitatea și interesul față de hainele și produsele sale au crescut până la un punct maxim, care a coincis cu expoziția de la Paris din 1925 (Exposition des Arts Décoratifs), aceeași expoziție care a adus lumii conceptul de Art Déco.

După a­cest an de vârf, atracția exercitată de produ­sele lui Poiret s-a diminuat treptat, dis­pă­rând complet la sfârșitul anilor 1920. În 1929, din păcate, artistul și „regele neînco­ronat“ al modei din perioada denumită La Belle Époque, Paul Poiret, a trebuit să ad­mi­tă inevitabilitatea declinului succesului său.

Poiret a trăit următorii 15 ani în condiții de mari lipsuri financiare și a murit în 1944 a­proape în mizerie și total ignorat. Åži pentru a vă demonstra ce a însemnat valoarea Les Parfums de Rosine în acele vremuri, pot cu mândrie să spun că un exemplar al parfu­mu­lui Aladin, Parfums de Rosine, al lui Paul Poiret, din 1919, s-a vândut, în octom­brie 2005, la suma record de 12.000 de euro.

Tabu: Experiența de la Givenchy v-a ajutat, dar cred că a fost nevoie și de curaj pentru a relansa acest brand, doar a fost creat de Regele Modei… Ce ați simțit atunci?
Marie: Entuziasm și provocare, în primul rând. Bucuria și mândria de a fi fost unul dintre oa­menii de la Givenchy au în­cu­nunat întreaga mea activitate.

Tabu: În limbajul florilor, trandafirul are diverse semnificații. Pentru dvs. ce simbolizează?
Marie: Este simbolul iubirii, firește. În decursul istoriei, trandafirul a purtat multe semnificații: floare a masculinității, simbo­lul perfecțiunii divine, pentru cultura persană, simbolul frumuseții, pentru vechii hindu, și cel al iubirii, pentru romani.

Tabu:Toate produsele sunt pe bază de trandafiri?
Marie: Floarea de trandafir este preferata creatorilor de parfumuri. Cu ajutorul ei, poți crea parfumuri ce acoperă toate familiile olfactive: fresh, floral, oriental, lemnos. De exemplu, pentru parfumul floral fresh Un Zest de Rose, am combinat esența de trandafir cu nota ­ci­trus, pentru Rose d’Eté, am îndulcit trandafirul galben de iulie cu galbanum și măr și am obținut un parfum floral clasic, pentru Roseberry, trandafirul a fost combinat cu viță-de-vie, zmeură și mure, rezultatul fiind floral fructat. Majoritatea parfumurilor noastre sunt rodul colaborării cu „nasul“ François Robert, iar pentru alte câteva dintre ele am colaborat cu „nasurile“ Pierre Bourdon (Roseberry) și Camille Latron (Rose d’Amour).

Tabu: De câți trandafiri este nevoie pentru a crea un parfum?
Marie: Vă pot spune că din 1.000 kg de petale de trandafiri obținem 100ml de esență care se prelucrează. Parfumurile Rosine sunt elaborate din ingrediente naturale și nobile, toate de înaltă calitate, fiecare parfum fiind ușor de identificat. Stilul, semnătura parfumurilor, este dat de o esență patent a mărcii, secretul ei de compoziție…

Tabu: Cum trebuie să-și aleagă o femeie parfumul potrivit? Există reguli?
Marie: Nu există o regulă. Trebuie să-ți asculți inima și să știi să simți momentul prin care treci. Parfumul este o parte din personalitatea ta și trăiești cu el. Sfatul meu este să-i dedici timp, să-l încerci pe piele, să-l lași să se odihnească și să-ți descopere personalitatea.

Tabu: Les Parfums de Rosine este o companie de nișă. De ce parfumurile de nișă sunt foarte la modă acum?
Marie: Atât femeile, cât și bărbații se ­o­rien­tează spre autenticitate. Caută un miros deosebit, rar, pe care să nu îl întâlnească peste tot. Casele de parfumuri de nișă sunt foarte diferite, este greu să le in­cluzi în categorii sau chiar să definești gru­puri olfactive ale creațiilor pe care le repre­zintă. Există câteva principii de bază la care aceste case aderă. Arta și creativitatea sunt pe primul plan, parfumieri celebri sunt creatorii colecțiilor, realizarea unui astfel de parfum poate dura câțiva ani, iar distribuția este foarte selectivă.

Tabu: Credeți că România este o piață bună pentru produsele de nișă?
Marie: România are în spate o cultură veche și, cu siguranță, este o piață deschisă pentru parfumeria de nișă. Partenerul nostru din România, Beautik Haute Parfumerie, abordează corect acest concept alternativ al parfumeriei de nișă, reușind să ofere cele mai rare case de parfumuri și cele mai sofisticate arome din toate timpurile. Magazinul este dedicat atât parfumurilor cu o bogată istorie în spate, cât și brandurilor nonconformiste, foarte actuale.

Tabu: Cred că fiecare epocă are parfumul ei specific. Care credeți că este aroma timpurilor în care trăim?
Marie: În opinia mea, parfumul timpurilor noastre este o aromă ce te face să te simți frumoasă, puternică, dar în același timp te învăluie în feminitate. Este aroma ­trandafi­rilor, a ciocolatei și a ceaiului, este cea mai nouă creație a casei – Rose Praline.

ARTICOLE SIMILARE

OUATU se crede invingator! Iata declaratia lui dupa locul 13!

Circuit bored la Gaia Vintage Couture

realitatea

Madonna își construiește casă în Malawi

realitatea

NICOLETA LUCIU in vechiul cuibusor de nebunii! Cel mai extravagant cadou primit de ziua ei! AFLA CE!

Angelina Jolie a plâns în direct

realitatea

“Dupa dealuri” si Mungiu = 2 Premii la Cannes! PALMARESUL festivalului

Scrie un comentariu