Realizand o scurta comparatie cu ceea ce se intampla in anul 2012, piata de parfumuri si produse cosmetice era estimata la circa 95 de miliarde de dolari, in timp ce 2016 este anul in care a avut loc o adevarata explozie, ajungandu-se la un total de 106 miliarde de dolari cu un procent de circa 60%-70%, conform unor date estimate de Euromonitor.
Accesul la informatie genereaza varietate
In calitate de consumatori, atunci cand ne alegem un parfum trebuie sa tinem cont de anumite aspecte. Fie ca vorbim de tendinte, preferinte, varsta, situatia financiara, dorinte sau multe alte aspecte, fiecare persoana are posibilitatea de a alege produsul pe care il considera cel mai potrivit pentru sine. Avand la dispozitie o intreaga paleta de informatii, alegerea parfumului potrivit devine un exercitiu din ce in ce mai usor pentru consumatori. Astazi, gasim in online-ul romanesc o varietate de site-uri cu stiri parfumuri care ne prezinta detaliat orice informatie din industria produselor de frumusete.
Reprezentand un domeniu foarte important din cadrul pietei de cosmetice, sectorul parfumurilor este intr-o continua evolutie, iar cerintele consumatorilor sunt din ce in ce mai mari. In acest sens, o segmentare a pietei in functie de profilul fiecarui consumator este cat se poate de esentiala. Asadar, piata parfumurilor si cea a produselor de ingrijire inregistreaza cote impresionante.
De asemenea, aparitia unei noi tendinte in randul consumatorilor, cum ar fi preferinta pentru parfumurile de nisa, castiga din ce in ce mai multa teren in piata. Intr-un articol publicat de Businessmagazin.ro in anul 2009, Madeleine Florescu, proprietara casei Madison spunea: „Cu toate ca piata parfumurilor de nisa este inca la inceput, Romania a inregistrat cele mai mari vanzari din regiune, depasind chiar si Croatia”.
Parfumurile de nisa – destinate celor care pun accentul pe calitate si exclusivism
Parfumurile de nisa sunt parfumurile ce prezinta numeroase traditii. Fie ca vorbim de arta de a alege cele mai rare ingrediente, intreg procesul de fabricare sau rafinamentul cu care se realizeaza fiecare parfum in parte, lucrurile sunt cat se poate de clar stabilite. Si daca vine vorba de pret, un alt element definitoriu privind parfumurile de nisa, va putem spune ca aceasta poate varia in functie de esentele utilizate, gramaj si multe alte aspecte.
Desi preturile sunt putin mai mari decat cele ale parfumurilor de lux, avantajele parfumurilor de nisa sunt vizibil considerabile. Printre cele mai importante se numara persistenta de lunga durata, calitatea, mult superioara fata de cea a unui parfum de lux si nu in ultimul rand, mirosul. Acesta este foarte diferit, spre deosebire de mirosurile comune ale parfumurilor de lux.
Datorita unei bogate sfere de informatii din care sa isi poata aduna curiozitatile, clientii incep sa devina din ce in ce mai segmentati, mai dornici de a opta pentru serviciile de cea mai inalta calitate si, totodata mai siguri pe ceea ce vor atunci cand vine vorba de procesul de achizitie. Piata parfumurilor de nisa este intr-o continua crestere, atat la nivel mondial, cat si la nivel local, fapt pentru care specialistii se asteapta ca 2017 sa fie anul in care acest segment sa se afirme si sa-si atraga un numar impresionant de adepti.