In umbra scaderii cu 30% a leasingului financiar, exista si o parte insorita, unde cresterile sunt ceva normal. Tot leasing se numeste, dar este operational. Firmele de leasing operational din piata locala sustin ca anul acesta businessul pe care il deruleaza va creste cu aproape 30%. O crestere, in sine, dar o scadere fata de procentele din anii trecuti. In 2007, de exemplu, piata leasingului operational a cunoscut o crestere de 400%.
Totusi, chiar si anul acesta, cifrele raman surprinzatoare. Veniturile in T1 ale LeasePlan, una dintre cele mai "fastest growing" companii de pe piata leasing-ului operational din Romania, au fost de 14 ori mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut. Explicatia este simpla. Daca la intrarea pe piata, in 2007, compania olandeza avea un parc de doar 100 de masini, peste un an numarul acestora crescuse la 1.300. Si chiar daca 2009 este vazut drept un an de domolire a cresterilor, directorul LeasePlan vorbeste de o dublare a afacerilor companiei. Nici ALD Automotive nu sta mai rau.
Divizia de leasing operational a BRD Group Societe Generale si unul din pionierii pietei de profil, de la care ne-am astepta la temperare, a avut o crestere de circa 80% a veniturilor in primul trimestru. Criza isi va spune, insa, cuvantul, spun consultantii de la A. T. Kearney, iar ceea ce sta la baza cresterii pietei de leasing operational – nevoia de cost-cutting – ar putea sa devina anul acesta o lama cu doua taisuri. Cititi continuarea in MONEY EXPRESS. (Paul Dumitru)