Coachingul este unul din putinele businessuri care cresc pe vremuri de criza. “Cine n-are antrenor, sa-si cumpere” – ar putea fi una din lectiile lui 2009. “In primele patru luni ale acestui an am avut cu 30% mai multi clienti decat am avut vreodata” – declara, pentru MONEY EXPRESS, Mihai Stanescu, business & life coach la RoCoach.
De ce ar castiga totusi coachingul in fata altor metode de training? Alain Cardon, asociat al unei alte companii de profil, Meta Systeme Coaching, crede ca programele de training “clasice” sunt acum percepute de companii ca niste cheltuieli inutile, pentru ca aduc o valoare adaugata mica. In schimb, un “coach" bine pregatit poate ajuta clientul (individual sau colectiv) in luarea deciziilor urgente pentru a ajunge la rezultate masurabile. Desi admite ca nu a renuntat la programele de training, Florentin Manescu, director general al Constam – grup cu activitati in principal de distributie de materiale de constructie – spune ca a apelat la coaching pentru ca a simtit nevoia unor introspectii in adancimea procesului de decizie manageriala, a reflexelor care tin de procesul de conducere.
Iar celor care il intreaba de coaching le raspunde mereu ca liderii sunt asemeni unor sportivi de top care stapanesc foarte bine tehnicile de joc, care sunt la fel de bine antrenati si au o conditie fizica asemanatoare. Dar pentru a fi niste invingatori, au nevoie de un arsenal de capacitati care tin de zona de soft – concentrare, echilibru, decizii rapide in conditii de stres. Pe scurt – forta psihica. “Asta face diferenta intre locul intai si restul”, spune Manescu. Citeste articolul intreg in MONEY EXPRESS . (Victoria Bidea)