Una dintre cele mai mari firme de tutun din lume, Philip Morris, a fost acuzată de “ipocrizie incredibilă” din cauza noii sale campanii de publicitate care îi îndeamnă pe fumători să renunțe la fumat.
Producătorul țigărilor a declarat că această mișcare a fost “un pas important” realizat în scopul de a “opri în cele din urmă vânzarea de țigări”. Dar medicii ar fi declarat că firma încearcă doar să își promoveze celelalte alternative de consum de nicotină cum ar fi tutunul încălzit. “Cel mai bun mod în care Philip Morris ar putea ajuta oamenii să renunțe la fumat este să nu mai producă țigări”, a spus George Butterworth, managerul pentru politica în domeniul tutunului din cadrul Cancer Research UK.
Organizația de caritate spune că renunțarea la fumat este în continuare principala formă de preveție a cancerului și a încurajat oamenii să renunțe complet la fumat, inclusiv la utilizarea de țigări electronice. Cele mai multe forme de publicitate și promovare a tutunului în Marea Britanie sunt interzise. Philip Morris ar fi spus anterior campaniei că dorește să obțină un viitor “fără fum”. Asta deoarece, la fel ca multe alte firme din domeniul tutunului, Philip Morris pune mai nou accent pe noile produse care să înlocuiască țigările.
Directorul general al firmei, Peter Nixon, a declarat că noua sa campanie publicitară a fost “despre sprijinirea fumătorilor în găsirea de alternative”. Întrebat de ce, dacă Philip Morris ar fi fost atât de dornic să ajute fumătorii să renunțe la viciul lor, nu s-a oprit pur și simplu din producția de țigări și să se concentreze în întregime pe produse alternative, a spus el pentru că fumătorii ar trece la un produs rival dar nu s-ar opri din fumat.
Nixon a declarat că firma a investit peste 4 miliarde de lire sterline în dezvoltarea de produse alternative la țigări.