Nu mai este un secret faptul ca numarul masinilor recuperate de catre firmele de leasing de la clienti a ajuns la cateva mii. Dar sa privim dintr-un alt unghi: mai importante decat amploarea fenomenului, par sa fie efectele sale. Pe de o parte, vorbim de costuri in plus pentru firmele de leasing, dintre care diviziile de leasing ale bancilor cheltuie cel mai mult, deoarece sunt nevoite sa externalizeze intreg procesul de recuperare, depozitare, administrare si revanzare a vehiculelor. ”Societatile de leasing nu au ca scop detinerea de masini. Nu au infrastructura si nici personalul necesar sa se ocupe de problemele acestea”, explica pentru MONEY EXPRESS Dan Constantinescu, director executiv al liderului pietei de profil, Unicredit Leasing.
Pe de alta parte, insa, este vorba de new business pentru cei care se ocupa de procesul mentionat mai sus: firmele de avocatura, firmele de recuperari si cei care stocheaza, administreaza si repun in vanzare masinile devenite second-hand. Car Logistics, divizia de administrare de flote a importatorului de piese auto Italoparts, este un exemplu-manusa de firma pentru care problemele diviziilor de leasing ale bancilor s-au transformat in oportunitate. Firma se ocupa acum si de masini recuperate, printre clienti numarandu-se BCR Leasing, Unicredit Leasing si diviziile de leasing ale OTP Bank si GE Money. Veniturile companiei din administrarea si vanzarea de masini recuperate au crescut cu 15% in primul trimestru, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Iar acesta este doar inceputul. Cititi mai multe in ultimul numar al revistei MONEY EXPRESS . (Paul Dumitru, Georgiana Stavarache)