Copiii care văd mai multe reclame la televizor sunt predispuși la obezitate. Dacă până acum se credea că sedentarismul din fața televizorului este vinovat pentru obezitatea infantilă, un studiu efectuat de un grup de cercetători din Statele Unite a dovedit că nu e așa.
Studiul a fost făcut pe un grup de 2000 de copii începând cu anul 1997 și a dovedit că nu numărul de ore petrecut în fața televizorului contează în procesul de luare în greutate, ci conținutul programelor vizionate. Astfel, grupul de copii care a vizionat doar programe înregistrate, fără reclame, a dovedit un risc mic de ajungere la obezitate.
În schimb, subiecții din grupul care a vizionat programe cu conținut comercial prezentau un risc crescut de îngrășare. Efectele reclamelor erau și mai puternice la copiii cu vârsta sub șapte ani.
Pentru un rezultat cât mai aproape de adevăr, cercetătorii în cauză au luat în calcultoți factorii care ar putea influența greutatea copilului: studiile părinților, calitatea hranei pe care o consumau la mesele obișnuite sau în fața televizorului, activitatea fizică a fiecărui copil, greutatea mamelor și chiar numărul orelor de somn. Chiar și prin filtrul acestor factori, reclamele TV tot s-au dovedit nocive.
Specialiștii au explicat fenomenul prin faptul că reclamele conturează preferințele copiilor fără ca aceștia să conștientizeze lucrul respectiv și ajung astfel să prefere să mănânce produse nu tocmai indicate sau care nu sunt sănătoase.
Mai alarmant este faptul că unii copii chiar își crează idoli printre personajele care promovează unele produse, iar consumul produsului respectiv înseamnă pentru copil a fi la fel de cool și supertare ca și cel care-l promovează. Anual, un copil este expus la peste 30 de ore de reclame pentru diverse mâncăruri, multe dintre acestea ocupând spațiu publicitar între episoadele de desene animate.