Rochia de mireasă a prinţesei Diana se află în centrul unei expoziţii despre creatorii preferaţi ai familiei regale, organizată la Palatul Kensington.
Împodobită cu dantelă vintage, perle şi mii de paiete, rochia Dianei este expusă la Palatul Kensington, începând de joi, într-o vitrină pe măsură, necesară pentru a putea găzdui trena de 7,62 metri, cea mai lungă folosită vreodată la o căsătorie regală. Rochia de mireasă a prințesei Diana este un semn al cât de mult s-au schimbat miresele în ochii publicului de când s-au căsătorit prințul Charles și Lady Diana Spencer în iulie 1981.
Misiune dificilă pentru designeri
Rochia din tafta, realizată de de David și Elizabeth Emanuel, fusese concepută pentru o o prințesă de basm. Când au primit telefonul de la prinţesă, cei doi stilişti, care începeau să devină cunoscuţi, au ştiut imediat că „era unul dintre acele momente ciudate în care ştii că viaţa ta nu va mai fi aceeaşi”, mărturiseşte creatoare într-un videoclip inclus în expoziţie.
Expoziţia oferă o idee despre munca din spatele rochiei, cu fotografii ale creatorilor, precum şi cheile seifului unde rochia a fost păstrată noaptea. Elizabeth Emanuel îşi aminteşte că jurnaliştii au scotocit prin coşurile de gunoi ale atelierului pentru a găsi un indiciu despre design, aşa că designerii au decis să pună acolo resturi de ţesături pe care nu le foloseau pentru a-i induce în eroare.
„Rochia regală nu înseamnă modă”, ci mai degrabă comunicarea cu publicul, a declarat Claudia Acott Williams, curator la Palatul Kensington. „În mod tradițional a fost vorba de a îmbina stabilitatea și continuitatea cu inovația.” Ea a spus că aspectele afișate reflectă „alegerile deliberate” făcute de prințesă și de designerul ei pentru a cultiva o imagine în ochii publicului.
Prințesei Diana i-a plăcut să încalce regulile
În timpul unei prezentări a spectacolului, Acott Williams a descris, de asemenea, alegerea de către Diana a lui Emanuels ca fiind o „comisie îndrăzneață” nu pentru că rochia era imensă și voalul și trena pareau nesfârșite, ci pentru că cei doi designeri erau tineri și nu înțelege în mod necesar formalitățile rochiei regale.
Ea a menționat că designerii erau supuși presiunii „să transforme o tânără fată în prințesă” și să livreze „ceea ce doreau să vadă oamenii din întreaga lume”. Rochia Dianei a fost, de asemenea, prima rochie de mireasă regală din istorie care a fost proiectată de designeri „noi” mai degrabă decât de cei regali, precum Norman Hartnell sau Hardy Amies.
Expoziţia se axează pe evoluţia stilului vestimentar al prinţesei Diana, de la rochiile cu flori la ţinute elegante şi de impact. Ea „înţelegea ce aşteptări avea publicul de la hainele ei”, afirmă creatorul, şi i-a “plăcut să încalce regulile”, nepurtând adesea mănuşi, pălării, aşa cum cerea protocolul regal. „Nu poți îmbrățișa un copil când porți o pălărie”. În schimb, ea a optat pentru bijuterii mari cu care copiii se puteau juca, a spus Acott Williams.
Mai multe rochii au fost împrumutate de fiii săi, prinţii William şi Harry, care au vorbit recent despre frământările mamei lor care ar fi împlinit 60 de ani la 1 iulie.