Festivalul Internațional de Film de la Roma s-a deschis la sfârșitului lunii octombrie cu focuri de artificii, invitatul principal fiind Brazilia. S-a dansat pe ritmuri de pop, bossanova, reggae și dance între fântânile lui Bernini, într-un spectacol regizat de Arto Lindsay, într-un fel de Sambodromo în timpul carnavalului.
Seara, Villa Medici l-a primit pe Mister Scarface, Al Pacino, într-un party cu peste 200 de invitați, printre care David Cronenberg, Mickey Rourke, Christian și Brando de Sica, superba Claudia Gerini, Florinda Bolkan… Seara de gală din Vilaggio del Cinema a fost tulburată de un mare număr de protestatari, studenți, indignați de cheltuielile presupuse de festival.
Auditorium, creat de arhitectul Renzo Piano, a continuat să fie locul unde au fost programate filme, programe multidisciplinare. Secțiunea oficială a adunat, sub denumirea Cinema 2008, 14 pelicule prin care spectatorii s-au confruntat cu diverse culturi, cu limbaje și stiluri de cinema, care au relevat regizori tineri și au confirmat originalitatea maeștrilor, sub președinția Teresei Cavina și a lui Giorgio Gosetti.
La cea de-a treia ediție s-au preferat filmele de autor, urmărindu-se depășirea dihotomiei între cinematograful de autor și cinematograful comercial. Am putea afirma că firul roșu al festivalului a fost figura feminină. Anteprima, coordonată de Piera Detassis, director artistic, s-a configurat ca un omagiu adus actorului, o călătorie traversând filme de neuitat, de la western la policier-uri și musical-uri. Președintele Festivalului, Gian Luigi Rondi, a încercat cu eleganță să păstreze un echilibru, ținând cinematograful departe de politică.
Citește articolul întreg pe cotidianul.ro