Se pare ca ne dorim un oras functional, dar il construim pe disfunctionalitati…
Una dintre ele este intentia declarata a Primariei Municipiului Bucuresti de a construi doua pasaje subterane carosabile pe Soseaua Kiseleff (la Piata Presei Libere) si pe Bulevardul Aviatorilor (la Piata Charles de Gaulle). Aceasta initiativa dateaza de cativa ani, insa din fericire a intalnit cateva obstacole care au facut ca in prezent cele doua zone sa fie inca…verzi.
Conform Ordinului Arhitectilor din Romania, filiala Bucuresti, utilitatea acestor doua pasaje este discutabila si in mod cert surclasata de efectele negative pe care le va avea asupra statutului si imaginii celor doua artere, printre cele mai frumoase ale orasului.
Deloc de neglijat este faptul ca pentru a face loc acestor pasaje, o mare parte dintre copacii din zona vor fi inlocuiti de spatiu carosabil, nici macar pietonal. Asta in conditiile in care Bucurestiul este unul dintre orasele cu deficit major in ceea ce priveste spatiul verde. In Bucuresti, fiecare locuitor beneficiaza de 13.79 mp de spatiu verde, norma europeana fiiind de minimum 20 mp. Spre deosebire de capitala Romaniei, Londra inregistreaza 80 mp/capita, Beijing 50mp si Viena 110 mp.
TABU, alaturi de persoanele publice care ni s-au alaturat pana in momentul de fata, isi propune sistarea unei astfel de actiuni lipsite de ratiune urbanistica sau de respect pentru valoarea istorica a celor doua bulevarde.
Campania se bazeaza insa pe sustinerea locuitorilor Bucurestiului, de aceea va invitam sa va alaturati acestui demers aici. Mai mult, o data completat acest mic formular, va putem tine la curent cu noutatile care apar legate de Campania Salvati Copacii.